Home » D:News » Formele de viata devin tot mai complexe pe parcursul evolutiei

Formele de viata devin tot mai complexe pe parcursul evolutiei

Publicat: 18.03.2008
Formele de viata devin din ce in ce mai complexe, potrivit legii evolutiei speciilor, si foarte rar invers, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii canadieni si britanici, informeaza AFP

Analiza evolutiei crustaceelor cu ajutorul datelor furnizate de fosilele datand din ultimii 550 de milioane de ani a scos la iveala faptul ca extrem de putine ramuri ale acestor forme de viata au evoluat pentru a deveni mai simple ca structura biologica fata de stramosii lor.
In majoritatea ramurilor crustaceelor se poate remarca o evolutie din ce in ce mai complexa in structura si caracteristici biologice.
"Daca se pleaca de la un animal al carui organism este cel mai simplu posibil, acesta prezinta mai degraba probabilitatea de a evolua intr-o directie mai complexa", a explicat Matthew Wills, biolog la Universitatea din Bath, Marea Britanie, coautor al studiului.
Mai devreme sau mai tarziu in cursul evolutiei, organismele ating un anumit grad de complexitate, cand este posibil sa se intoarca si sa redevina simple, spun autorii studiului.
"Cel mai surprinzator lucru este ca aproape nicio familie de crustacee nu s-a intors pe scara evolutiei, aproape toate ramurile devenind, in paralel, din ce in ce mai complexe", au mai spus autorii.
Cele cateva exceptii de la regula sunt specii de crustacee care traiesc ca paraziti sau in habitate izolate, precum grotele marine.
Insa, pentru majoritatea crustaceelor, lupta pentru supravietuire este forta care determina evolutia spre organisme din ce in ce mai complexe, se indica in studiu.
"Rezultatele studiului arata cum s-a produs acest fenomen de crestere a complexitatii", subliniaza biologii.
Corpul crustaceelor este format din segmente care se repeta. La crustaceele rudimentare, toate segmentele sunt similare. La speciile mai complexe, precum crevetele sau homarii, fiecare segment este diferit, unele purtand antenele, altele – maxilarele, altele – inotatoarele etc.