Home » D:News » Copacii de plastic – viitorul Pamantului

Copacii de plastic – viitorul Pamantului

Publicat: 02.06.2008
Wallace Broecker, savantul care a „inventat” termenul de incalzire globala inca din anii ‚70, propune o solutie radicala pentru problemele cauzate de schimbarile climei, copacii de plastic.

Conform acestuia, realizare catorva milioane de astfel de dispozitive ar „curata” atmosfera de surplusul de dioxid de carbon, eliminat in urma arderilor combustibililor fosili.

„Deja ne confruntam cu o problema extrem de grava. Poate nu constientizam cu totii, dar este o cursa contra cronometru pentru salvarea planetei, iar noi inca ne complacem in pasi marunti”, declara Broecker cu ocazia unei conferinte in Powys, Statele Unite.

Teoria cercetatorului prevede ca un numar de circa 20 de milioane de copaci artificiali ar fi suficient pentru a absorbi excesul de CO2 de pe teritoriul Statelor Unite. „Vi se pare un numar exagerat de mare? Ganditi-va ca producem circa 50 de milioane de masini pe an, asa ca efortul nu ar fi foarte mare. In 30-40 de ani, putem realiza suficiente dispozitive pentru a aerisi planeta”, sustine acelasi Wallace Broecker.

Copacii de plastic ar trebui sa aiba aproape 15, 5 metri inaltime si o grosime de aproape 2,5 metri. Acestia vor fi realizati dintr-un plastic special, capabil sa absoarba dioxidul de carbon din aer, sa il lichefieze si sa il pompeze in pamant, acolo unde se va mineraliza.

Acesta recunoasta, insa, ca sansele ca proiectul sau sa fie pus in aplicare sunt minime: „Daca as fi un parior, cu siguranta as paria impotriva copacilor de plastic. Nu atat din cauza lipsei de incredere in reusita proiectul, cat din cauza deciziilor politice din ziua de astazi”, concluzioneaza Broecker.

Sursa:BBC