Home » D:News » Pamantul ramane fara oxigen

Pamantul ramane fara oxigen

Publicat: 01.09.2008
Oxigenul paraseste in mod constant atmosfera Terrei pentru a se raspandi in spatiul cosmic. Acest fenomen a fost evidentiat recent cu ajutorul complexului de sateliti ESA, conectati la randul lor de reteaua computerizata Cluster.

Cu ajutorul retelei Cluster oamenii de stiinta au descoperit mecanismul prin care oxigenul este eliberat in spatiul cosmic. S-a dovedit ca responsabila de aceasta pierdere este chiar modificarea campului magnetic al Terrei, modificare observata recent de catre oamenii de stiinta.

In perioada 2001-2003, programul Cluster a inregistrat toate informatiile despre atomii incarcati electric, cunoscuti drept ioni, care circulau in zonele polare ale planetei noastre. Cluster a masurat forta, polarizarea si orientarea campului magnetic terestru in momentul in care fluxul de ioni se misca.

Conform fizicianului Hans Nilsson din cadrul Institului Suedez de Fizica a Spatiului, ionii oxigenati sunt accelerati de schimbarile aparute in cadrul campului magnetic al planetei. Un alt aspect important este reprezentat de influenta vanturilor solare asupra acestui proces. Cercetatorii ne asigura ca la ora actuala, rata scurgerii de oxigen terestru in spatiu nu este una care sa aduca ingrijorare. Comparativ cu stocul de oxigen al planetei, cantitatea de gaz pierduta astfel este una neglijabila. Totusi, in viitorul apropiat, odata cu cresterea temperaturii Soarelui, rata pierderilor de oxigen va creste dramatic. In prezent oamenii de stiinta cerceteaza modul in care poluarea si efectul de sera influenteaza rata naturala a pierderii de oxigen.

Sursa : Science Daily