Home » D:News » Ultimul mamut lanos avea gene nord-americane

Ultimul mamut lanos avea gene nord-americane

Publicat: 05.09.2008
Un nou studiu asupra ADN-ului mamutilor lanosi dezvaluie ca ultimele exemplare ale acestei specii, care a trait intre 40 000 si 4 000 de ani in urma, are “radacini” exclusiv nord-americane.

Studiul, publicat in revista Current Biology, a dat nastered unor controverse in mijlocul comunitatii paleontologice.
“Cercetatorii au crezut dintotdeauna ca de vreme ce habitatul mamutilor acoperea un teritoriu foarte vast, din Europa de vest pana in centrul Americii de nord, mamutii lanosi nu aveau o semnificatie importanta in evolutia speciilor”, a daclarat profesorul Hendrik Poinar, din cadrul Universitatii McMaster, unul dintre autorii studiului.
Acesta, impreuna cu un alt cercetator, Regis Debruyne, au petrecut trei ani colectionand si culegand mostre ale urmelor mamutilor, din Siberia pana in America de nord. Din fiecare mostra a fost extras ADN-ul, creand astfel, cea mai mare baza de date corespunzatoare acestui specimen.

Originea mamutilor lanosi este inca controversata, insa pana in prezent, atentia cercetatorilor a fost indreptata catre cei din zona euro-asiatica, neglijandu-i pe cei din America de nord. Insa, noile studii ADN au aratat ca in timp, formele genetice din zona Siberiei au inceput sa dispara, fiind inlocuite cu cele din America de nord. “Acum, se pare ca ca mamutii au ajuns in America de nord mai devreme decat se estima, dupa care au migrat inapoi in Siberia, inlocuind celelalte tipuri genetice de mamuti.”