Home » D:News » Premiera in lumea ornitologiei: starcul ucigas

Premiera in lumea ornitologiei: starcul ucigas

Publicat: 27.10.2008
Imaginile surprinse de ornitologul olandez Ad Sprang au facut deja inconjurul lumii si au creat o serie de controverse printre cercetatorii specializati in studiul vietii pasarilor. Posibilitatea imortalizarii unor imagini in care un exemplar de starc cenusiu se comporta ca o veritabila pasare de prada este de 1 la 10 milioane!

Scena surprinsa de Ad Sprang, un ornitolog specializat in fotografierea animalelor de peste 10 ani, este una incredibila pentru un cunoscator al particularitatilor speciilor de pasari.Acesta se afla in mlastinile din Vianan, Olanda, unde incerca sa surprinda unele instantanee in care era implicat un exemplar de starc cenusiu, cea mai mare specie de acest gen din Europa. La un moment dat, in apropierea starcului a aparut un iepure, iar pasarea a devenit brusc atenta si dupa cateva secunde a initiat un atac violent asupra iepurelui. Starcul a incercat initial sa ucida iepurele folosindu-se de lovituri puternice date cu ciocul. Aceasta tehnica de atac nu a avut insa succesul scontat de pasare. Lansat in urmarirea iepurelui, reuseste intr-un final sa-l captureze si sa-l ucida prin inecare. Odata mort iepurele este inghitit intreg, dupa obiceiul tuturor speciilor de starci si berze de a-si consuma prada. Faptul in sine este cu atat mai surprinzator cu cat este primul caz de aceest fel documentat in natura. Starcii cenusii sunt pasari care se hranesc cu pesti, broaste, pui de pasari de balta, insecte si soareci. Iepurii sunt de obicei prea mari pentru a intra in meniul acestora.

Sursa : The Telegraph