Home » D:News » O gena preistorica intoarce armele spre HIV

O gena preistorica intoarce armele spre HIV

Publicat: 07.08.2009
Aproximativ 95% din genomul uman a fost candva proiectat ca balast ADN. In timp ce mare parte din aceasta secventa genomica ar putea reprezenta o relicva nefolositoare a evolutiei noastre, anumite fragmente ale sale ar putea functiona in feluri nebanuite si benefice.

Conservarea unor parti de ADN balastic de-a lungul a multe milioane de ani de evolutie ar putea implica o functie esentiala ce a fost “dezactivata”. Acum, cercetatorii sustin ca exista undeva acolo o astfel de gena care combate virusul HIV. Si au descoperit cum sa o reactiveze.

Munca acestor cercetatori ne-ar putea oferi, in sfarsit, vaccinul impotriva HIV. Au redesteptat potentialul adormit al genomului omenesc pentru a ne transforma pe toti in creaturi rezistente la HIV.

Un grup de oameni de stiinta coordonat de Nitya Venkataraman si Alexander Colewhether a dorit sa incerce o noua abordare a luptei impotriva HIV – una care sa foloseasca propriul sistem imunitar al corpului. Ei stiau ca maimutele Lumii Vechi posedau in organismele lor imunitate la HIV: o proteina denumita retrociclina, care poate preveni patrunderea virusului prin peretii celulelor si demara infectarea.

Asa ca au inceput studierea genomului uman, pentru a vedea daca oamenii poseda o gena latenta capabila sa produca rotrociclina. S-a dovedit ca avem in noi aceasta gena, dar o mutatie a dezactivat-o la un moment dat in istoria evolutiei noastre. Venkataraman si echipa sa au decis sa investigheze mai departe fragmentul genomic, facand o serie de teste menite sa verifice daca retrociclina pe care ar produce-o ar tine la distanta HIV-ul de genele umane. Rezultatul a fost pozitiv.

Nu mai ramanea pentru echipa decat sa dea inapoi procesul mutagen si sa aduca gena vizata la stadiul de a putea manufactura din nou retrociclina. Oamenii de stiinta au si reusit aceasta performanta cu ajutorul unor compusi denumiti aminoglicoside, care au redat functia initiala genei producatoare de retrociclina, facand-o sa respinga HIV-ul si sa devina efectiv rezistenta la SIDA.

Dupa ce mai multe cercetari vor fi efectuate, oamenii de stiinta sunt de parere ca rezultatul muncii lor are toate sansele sa devina o metoda viabila de a-i face pe oameni complet imuni in fata infectiei cu HIV.

Sursa: Stumbleupon