Home » D:News » O mutatie genetica spontana favorizeaza autismul

O mutatie genetica spontana favorizeaza autismul

Publicat: 24.07.2007
Majoritatea cazurilor de autism pot fi explicate prin mutatia spontana a genelor si nu printr-o predispozitie genetica fata de aceasta maladie, este concluzia unui studiu american publicat, luni, in Analele Academiei Nationale de Stiinte, transmite AFP.

Autorii acestui studiu sugereaza ca mutatiile genetice ale ADN-ului unui copil sau al unuia dintre parinti poate avea un rol mai mare decat se crede in aparitia autismului sporadic, atunci cand nu exista antecedente familiale.

Originea genetica a acestei afectiuni continua sa fie un mister, insa studiul cercetatorilor americani subliniaza ca mutatii spontane sau mici anomalii ale ADN-ului au fost observate la 10% dintre pacientii studiati si in special in randul persoanelor care sufera de autism sporadic, ce are o incidenta mai mare decat autismul genetic.

Cercetatorii de la Cold Spring Harbor Laboratory si cei de la colegiul de medicina Albert Einstein din New York au realizat un model care "explica pentru prima oara forma sporadica si familiala a autismului", a spus Michael Wigler, genetician de la Cold Spring Harbor Laboratory.

Aceasta mutatie spontana, care progreseaza odata cu varsta parintilor, ca si faptul ca multe femei din tarile dezvoltate intarzie momentul procrearii, ar putea explica de ce exista mai multe riscuri ca parintii mai in varsta sa aiba copii autisti.

Autismul este caracterizat prin izolare sociala, comportament obsesiv si repetitiv. (MEDIAFAX)