Home » D:News » Cea mai performantă cameră digitală de pe Terra a surprins primele imagini (FOTO/VIDEO)

Publicat: 21.09.2012
Acum 8 miliarde de ani, raze de lumină provenind din galaxii îndepărtate au început o lungă călătorie spre Terra. Acum, aceste raze de lumină au ajuns pe un munte din Chile, unde se găseşte cea mai performantă cameră digitală: Dark Energy Camera, cel mai sofisticat aparat creat până acum pentru a studia cerul.

Camera a fost construită de-a lungul a opt ani, fiind dotată cu un senzor de 570 de megapixeli. Dark Energy Camera este cel mai performant aparat foto, având capacitatea de a surprinde lumina a peste 100.000 de galaxii aflate până la 8 miliarde de ani-lumină de planeta noastră. Instrumentul va permite cercetătorilor să efectueze un număr mare de studii, obţinând o mai bună înţelegere a originii Universului.

Camera este dotată cu 62 de senzori de imagine CCD, ce surprind în total 570 de megapixeli

Clusterul Fornax, aflat la 60 de milioane de ani-lumină de Terra

Pe 12 septembrie noul instrument a surprins primele sale imagini, printre care se numără clusterul 47 Tucanae (foto sus), aflat la 17.000 de ani-lumină de Terra, şi galaxia spiralată NGC 1365 (foto), ce se găseşte la 60 de milioane de ani-lumină de planeta noastră.

Norul Mic al lui Magellan, o galaxie pitică aflată la 200.000 de ani de Terra

În luna decembrie a acestui an va debuta proiectul Dark Energy Survey, cel mai amplu studiu al galaxiilor întreprins până acum. De-a lungul a cinci ani, cercetătorii vor surprinde imagini detaliate ce vor cuprinde o optime din cerul vizibil din Anzi, măsurând 300.000.000 de galaxii, 100.000.000 de clustere de galaxii şi 4.000 de supernove.

„Proiectul Dark Energy Survey ne va permite să înţelegem de ce expansiunea universului accelerează, în loc să încetinească din cauza gravitaţiei”, a explică Brenna Flaugher, managerul de proiect al acestui efort ştiinţific. „Este extraordinar de satisfăcător să vezi că eforturile tuturor oamenilor implicaţi în acest proiect ajung să dea roade”, a declarat Flaugher.

Aşa arată telescopul Blanco din Chile văzut din aer