Home » D:News » A fost descoperită o nouă specie de primate cu muşcătura toxică: lorisul kayan

A fost descoperită o nouă specie de primate cu muşcătura toxică: lorisul kayan

Publicat: 13.12.2012
O echipă internaţională de oameni de ştiinţă ce studia în junglele din Borneo o primată greu de zărit, lorisul (Nycticebus), a descoperit o specie nouă.

Analizând blana de pe faţă a unui loris descoperit în Borneo, cercetătorii au ajuns la concluzia că este vorba de o specie complet nouă, iar alte două specii, considerate până acum a fi subspecii, au fost recunoscute ca fiind unice.

„Progresul tehnologic a permis îmbunătăţirea cunoştinţelor noastre despre diversitatea acestor mamifere nocturne”, a explicat Rachel Munds de la Universitatea Missouri Columbia.

„Până de curând, multe specii erau neştiute sau erau puse laolaltă sub o singură denumire. În ultimii 25 de ani, numărul speciilor de primate s-a dublat, însă multe specii nocturne sunt încă necunoscute oamenilor de ştiinţă”, a explicat Munds.

Lorisul (Nycticebus) este o primată înrudită cu lemurienii, ce trăieşte în Asia de Sud Est, din Bangladesh până în insula Borneo. Lorisul are muşcătura toxică, o trăsătură rară la primate.

Noile cercetări au relevat existenţa a patru specii de lorişi, N menagensis, N. bancanus, N. borneanus şi N. kayan. Dintre acestea,  Nycticebus kayan era neştiut până acum oamenilor de ştiinţă.

Noua specie trăieşte în zonele muntoase din centrul şi estul Insulei Borneo. Specia a primit numele de „Kayan” după denumirea unui râu important din regiune.

Descoperirea acestei specii sugerează că junglele din Borneo ascund o diversitate de specii încă neînţeleasă. Oamenii de ştiinţă subliniază că această regiune este ameninţată de activitatea umană, speciile de loris fiind considerate ameninţate cu dispariţia.

„Comerţul cu lorişi ca animale de companie reprezintă de asemenea o ameninţare importantă la adresa acestor animale”, a adăugat profesorul K.A.I. Nekaris, unul din participanţii la acest studiu.

Sursa: Phys.org