Home » D:News » A fost odata un cristal lichid

A fost odata un cristal lichid

Publicat: 23.11.2007
Descoperirea de cristale lichide formate in mod spontan din molecule de adn scufundate in apa ar putea reprezenta un nou scenariu posibil cu privire la originea vietii pe planeta noastra.

Descris in revista Science, studiul a fost realizat de cercetatorii de la Universitatea Colorado impreuna cu cei de la Laboratorul de fluide complexe si biofizica moleculara din cadrul Universitatii din Milano. Cele doua grupuri de cercetare au descoperit ca segmentele scurte de adn se asambleaza in numeroase cristale diferite, iar acestea se auto-orienteaza in mod paralel unul cu celalalt, asezandu-se in coloane ordonate, daca sunt scufundate intr-o solutie apoasa.

Aceste formatiuni sunt asemanatoare cu cristalele lichide ce se gasesc in display-uri, astfel numite intrucat poseda atat caracteristici ale solidelor, cat si ale lichidelor.  “Aceasta descoperire vine sa sporeasca cunostintele pe care le detinem cu privire la puterea de auto-organizare a moleculelor si furnizeaza noi indicii importante legate de ceea ce s-ar fi putut intampla pe Terra primordiala”, a declarat Tommaso Bellini, coordonatorul echipei italiene.