Home » D:News » Titanul: cel mai mare gândac din lume (FOTO)

Titanul: cel mai mare gândac din lume (FOTO)

Publicat: 23.07.2013
În aceste imagini a fost surprins Titanus giganteus, cea mai mare insectă din ordinul coleopter şi una dintre cele mai misterioase creaturi de pe planetă.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, insecta, cunoscută sub numele de gândacul titan, poate avea o lungime de aproximativ 18 centimetri şi un maxilar atât de puternic încât este capabil să rupă un creion de lemn fără nicio problemă. Totuşi, în ciuda acestor caracteristici teribile, animalul nu prezintă un pericol pentru oameni.

Titanul: cel mai mare gândac din lume     (Foto: Ville-ge)Titanul: cel mai mare gândac din lume

Insecta se ascunde în selva din America de Sud, însă până acum nu au fost găsite larve ale acestei creaturi. Totuşi, specialiştii presupun că larvele au diametrul de 5 cm şi lungimea de până la 30 de cm şi judecând după găurile găsite în arborii morţi, ei cred că înainte să atingă maturitatea acestea stau în subteran unde se hrănesc cu lemn aflat în descompunere.

Ciudat este şi faptul că masculul matur nu se hrăneşte în timpul vieţii, însă are nevoie de energie pentru a putea zbura şi a-şi găsi o parteneră. Cercetătorii spun că această energie este asigurată de rezervele pe care insecta le adună când este se află în stadiul de nimfă.

Pentru că dimensiunile insectei sunt foarte mari, ea nu poate să îşi ia zborul direct de la sol, motiv pentru care se urcă în arbori de unde se lansează în zbor.

Titanul: cel mai mare gândac din lume     Titanul: cel mai mare gândac din lume

Femelele sunt observate extrem de rar tocmai din cauză că ele stau şi aşteptă să fie găsite de masculi care să le fertilizeze ouăle. Pentru a se apăra femela scoate un sunet asemănător cu un şuierat, cu scopul de a intimida atacatorul. În cazul în care această strategie nu funcţionează, ea îşi foloseşte maxilarul în luptă.

De asemenea, gândacul titan are picioare incredibil de lungi şi ghiare ascuţite care pot sfâşia carnea animalelor şi a oamenilor. Cu toate acestea, până acum nu s-au înregistrat astfel de cazuri.

Titanul: cel mai mare gândac din lume     (Foto: Shutterstock.com)Titanul: cel mai mare gândac din lume

Aceste creaturi trăiesc în selva din Brazilia, Bolivia, Columbia, Ecuador, Peru şi Guyanele, acolo unde locuitorii încearcă noaptea să le prindă pentru a le vinde sau a le arăta turiştilor. De fapt, ciudatele animale se vând cu aproximativ 400 de lire bucata, iar în ultimul an au stimulat turismul în zonă.

Surse: Daily Mail, Oddity Central