Home » D:News » Cum arătau pinguinii-coloşi care trăiau în Antarctica acum 40 de milioane de ani?

Publicat: 03.08.2014
Fosile descoperite în cursul acestui an au dus la descrierea unei noi specii de pinguin, azi dispărută, dar care se distinge prin mărimea sa impresionantă. Măsurând oasele descoperite, cercetătorii au ajuns la concluzia că acest pinguin măsura 2 metri de la vârful ciocului la degetele picioarelor şi cântărea 115 kilograme.

Specia, denumită Palaeeudyptes klekowskii , a trăit acum 37-40 milioane de ani; fosilele au fost descoperite pe Insula Seymour, din largul Peninsulei Antarctice, de către Carolina Acosta Hospitaleche, de la Muzeul La Plata, din Argentina.

„Erau vremuri minunate pentru pinguini”, spune cercetătoarea. „10-14 specii trăiau laolaltă pe coasta antarctică.”

În urmă cu 40 de milioane de ani, Peninsula Antarctică avea o climă mai caldă decât azi; climatul era asemănător celui care există azi în Ţara de Foc, insulele aflate la capătul sudic al continentului sud-american.

Palaeeudyptes klekowskii   măsura, conform estimărilor, 2,01 cm de la vârful ciocului la picioare. Când stătea în picioare, avea mai puţin de 2 metri înălţime, din cauza poziţiei specifice pinguinilor; totuşi, este cea mai mare specie de pinguin cunoscută până în prezent.

Cei mai mari pinguini actuali, pinguinii imperiali, ajung la 46 kg greutate şi o lungime a corpului de 1,36 m.