Home » D:News » Fenomen îngrijorător observat de geologi. Scoarţa planetei a început să se ridice din cauza secetei (FOTO)

Publicat: 24.08.2014
Seceta severă care afectează de 14 ani vestul Statelor Unite a dus la modificarea peisajului de aici într-un mod neobişnuit.

În total, cantitatea de apă pierdută din această zonă este de 238,5 trilioane de litri.

Cercetătorii de la Scripps Institution of Oceanography din cadrul Universităţii California din San Diego au realizat un studiu care arată că din cauza secetei nivelul solului s-a ridicat.

Astfel, în zona muntoasă din California pământul s-a ridicat cu 15 mm, media fiind de 4 mm pe întregul teritoriu din vestul SUA.

Pentru măsurători, geofizicienii Adrian Borşa, Duncan Agnew şi Dan Cayan, au folosit datele furnizate de staţiile GPS din această zonă.

Zonele marcate cu albastru sunt zonele joase, iar cele cu galben şi roşu zonele care au început să se ridice    Zonele marcate cu albastru sunt zonele joase, iar cele cu galben şi roşu zonele care au început să se ridice

Studiul lor a fost confirmat de US Geological Survey şi publicat în revista Science.

În cazurile de secetă extremă, când apa se pierde, crusta planetei se ridică, explică geofizicienii.

Fenomenul este mai evident în Munţii Stâncoşi şi în Munţii Sierra Nevada, spune Adrian Borşa.

Cercetătorii speră ca autorităţile să folosească măsurătorilor lor pentru a afla impactul pe care îl are seceta.