Home » D:News » Aurora boreală şi răsăritul soarelui, surprinse într-un video impresionant realizat de NASA

Publicat: 10.02.2015
Astronauţii de pe Staţia Spaţială Internaţională au filmat două fenomene deosebite deasupra Pământului.

Barry Wilmore a reuşit să surprindă momentul în care aurora boreală se combină cu răsăritul Soarelui.

Înregistrarea a fost realizată când Staţia Spaţială se afla deasupra statelor Virginia, New Jersey, New York şi Massachusetts.

Aurora boreală este o lumină de culori diferite, care se formează în urma coliziunii dintre particulele solare încărcate electromagnetic şi atmosfera terestră.

Coliziunea are loc în atmosfera superioară, unde moleculele de oxigen şi nitrogen sunt eliberate sub forma unor particule de lumină.

Această auroră boreală a fost produsă de o furtună solară puternică, ea ducând la întreruperea emisiei radio în timpul weekend-ului, precizează Space Weather Prediction Center.

De obicei, aurora boreală poate fi văzută mai bine în zona Polului Nord, în Norvegia şi Islanda.

În emisfera sudică, în loc de aurora boreală avem aurora australă, care arată la fel.

Culorile pitoreşti ale aurorei sunt date de gazul generat de electroni: oxigen sau nitrogen.

Aurora nu este un fenomen care are loc doar pe Terra. El apare pe orice planetă care are atmosferă şi câmp magnetic.