Home » D:News » Cel mai spectaculos muzeu din lume. Arată ca o fortăreaţă construită în inima unui nautil – VIDEO

Publicat: 03.05.2015
Noul Muzeu de Istorie Naturală din Shanghai poate fi considerat cel mai frumos şi spectaculos din lume. El are o grădină incredibilă înconjurată de un pârâu şi arată ca o fortăreaţă antică construită în inima unui nautil.

Muzeul găzduieşte peste 10.000 de exponate din întreaga lume şi se întinde pe o suprafaţă de 4,45 hectare.

Designul său, creat de firma de arhitectură Perkins+Will, a fost ales în urma unei competiţii internaţionale. Scopul a fost acela de a face din muzeu o extensie a parcului în care se află.

Elementele sale urmau să îmbine cu succes motive naturale cu structurile clădire de om. Astfel, muzeul are un acoperiş verde, forma unei cochilii de nautil şi pereţii din sticlă inspiraţi din celulele vegetale.

„Forma generală şi organizarea construcţiei a fost inspirată de cochilia de natil, una dintre cele mai pure forme geometrice din natură”, explică arhitecţii.

„Elementele naturale apar pe faţadele clădirii, inclusiv pe peretele central reprezentând structura celulară a plantelor şi a animalelor, zidul viu estic semnificând vegetaţia Pământului şi peretele de piatră nordic sugerând mişcarea plăcilor tectonice şi pereţii unui canion erodaţi de râuri”, adaugă ei.