Home » D:News » Un fenomen cosmic deosebit va avea loc la finalul săptămânii în România – FOTO

Un fenomen cosmic deosebit va avea loc la finalul săptămânii în România – FOTO

Publicat: 09.12.2015
Mai sunt câteva zile până la producerea unui nou fenomen astronomic spactaculos.

Este vorba de curentul de meteori Geminide al cărui maxim se va produce în noaptea de 13 spre 14 decembrie.

Fenomenul este la fel de spectaculos precum ploaia de Perseide din august. Dacă cerul va fi senin, în noaptea de 13 spre 14 decembrie vom putea observa până la 120 de meteori pe oră, ceea ce înseamnă că vor cădea două stele la fiecare minut.

Pentru a vă putea bucura de acest spectacol trebuie să părăsiţi oraşul şi să găsiţi un loc ferit de luminile artificiale intense.

Meteorii Geminide au ceva deosebit: sunt mai lenţi decât alţi meteori şi foarte luminoşi. Astfel vor apărea „bolizi”(meteori foarte strălucitori) care se vor deplasa lent printre stele. Din această cauză, spre deosebire de alte fenomene astronomice, care se observă mai uşor cu telescopul, ploile de stele se văd mai bine cu ochiul liber.

Pentru a vedea stele căzătoare nu exista o direcţie anume în care să priviţi. ”Secretul este următorul: cu cât vă uitaţi mai mult cu atât veţi vedea mai multe. Având în vedere că este iarnă, trebuie să vă îmbrăcaţi gros, mai ales pentru că trebuie să staţi întinşi pe un şezlong sau izopren, de preferabil într-un sac de dormit. După ce vă aşezaţi comod, priviţi la 45 de grade deasupra orizontului, timp de minim o oră. Puteţi privi înspre est, sud, vest sau nord. Geminidele sunt foarte lente aşa că puteţi admira dârele luminoase timp de o secundă sau mai mult”, se afirmă pe site-ul Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”.

Locul de unde vin meteorii din curentul Geminide / Sursa: www.astro-urseanu.ro

O particulă de praf din acest curent întră în atmosferă cu o viteză de 35 km/s. ”Nu contează dacă vedeţi 5, 10 sau 50 de stele căzătoare. Ceea ce contează este că v-aţi aflat la momentul şi locul potrivit pentru a observa un fenomen cosmic deosebit”, mai spun reprezentanţii Observatorului Astronomic.

Geminidele se numără printre cei mai puternici curenţi de meteori. În anii trecuţi au putut fi observaţi chiar şi 198 de meteori pe oră.