Home » D:News » Planeta Pluto este acoperită cu o suprafaţă mai mare de apă îngheţată decât se credea până acum – FOTO

Publicat: 06.02.2016
Suprafaţa planetei Pluto este acoperită de mai multă gheaţă decât au crezut iniţial oamenii de ştiinţă, transmite CNN, care citează agenţia spaţială americană NASA.

Planeta pitică este acoperită de o cantitate mare de gheaţă, care poate fi văzută acum pe noua hartă a agenţiei NASA, trasată pe baza celor mai recente date ale sondei New Horizons.

Această hartă este mai precisă decât versiunile mai vechi pe care suprafaţa cu apa îngheţată era mascată de imaginea metanului îngheţat, nefiind vizibilă o mare suprafaţă de gheaţă.

Cercetătorii au folosit o metodă nouă pentru a trasa harta, care implică suprapunerea a două tipuri de imagini în infraroşu generate de înregistrarea cu instrumente speciale, de la o distanţă de peste 100.000 de kilometri.

Acest lucru a permis oamenilor de ştiinţă să facă diferenţa dintre imaginile suprafeţelor de gheaţă care sunt create de azot şi metan şi să le sublinieze pe cele cu apă îngheţată.

Sursa: Rador