Home » D:News » Fotografii uimitoare ale Pământului, publicate de NASA, dezvăluie peisajul său în schimbare – GALERIE FOTO

Publicat: 07.04.2016
Acum aceste imagini se află gratuit la dispoziţia publicului.

De la vulcanii din Islanda până la incendiile din California, NASA a făcut aproape trei milioane de imagini ale emisiilor termice de pe Terra.

Imaginile uimitoare au fost imortalizate de Radiometrul japonez Spaceborne Aster, aflat la bordul unei nave spaţiale de pe orbita Terrei.

Baza de date a fost descrisă ca fiind o „versiune multimodală a Google Earth” care permite oricui să aibă acces şi să vadă schimbările de mediu ale unei regiuni, cu detalii incredibil de precise.

Lansat în urmă cu 16 ani, Aster are misiunea de a ajuta la creare hărţilor detaliate de teren, de suprafaţă, de temperatură, de reflexie şi de elevaţie. Pentru acest lucru este nevoie de imagini de înaltă rezoluţie a Pământului în 14 lungimi de undă diferite ale spectrului electromagnetic.

Asupra fiecărei imagini pot fi aplicate diferite tipuri de filtre pentru a înţelege mai bine procesul termic sau de mediu care are loc într-o anumită zonă.

În 2003, Aster a capturat imaginea cu incendiul de lângă Cajon Pass din Munţii San Bernardino, SUA. Sursa foto: NASA

De exemplu, o imagine făcută în martie 2016 ce ilustrează erupţia vulcanului Momotombo din Nicaragua a fost capturată în ambele benzi, vizibile în infraroşu şi termic.

Valul de cenuşă este reprezentat de o culoare gri-albastru, iar benzile termice de infraroşu prezintă fluxurile de lavă în galben. Craterul vulcanului este evidenţiat în alb, iar vegetaţia din jurul zonei este afişată în roşu.

„Anticipăm o creştere dramatică a numărului de utilizatori care vor fi atenţi la datele noastre, aşteptăm rezultate noi şi interesante”, a declarat Michael Abrams, liderul echipei de cerectare afiliată Aster.

Incendiul din regiunea Thousand Oaks, la nord de Munţii Santa Monica, SUA/ Sursa foto: NASA

Aster procesează datele din imagini, folosind algoritmi dezvoltaţi de NASA şi Institutul Naţional de Ştiinţă Avansată şi Tehnologie Industrială din Japonia (AIST).