Home » D:News » Povestea incredibilă a astronautului Scott Kelly: cea mai lungă perioadă petrecută în spaţiu şi drumul nebun înapoi pe Pământ. ”Este ca şi cum ai cădea în Cascada Niagara”

Publicat: 11.03.2018
Fostul astronaut al NASA care s-a retras din activitate în 2016 pe nume Scott Kelly este cunoscut mai ales pentru faptul că a petrecut aproape un an de zile în cosmos, deţinând recordul pentru cea mai lungă perioadă petrecută în afara Terrei. Kelly povesteşte despre cele 340 de zile petrecute pe Staţia Spaţială Internaţională, despre ce înseamnă să fii astronaut şi despre schimbările pe care imponderabilitatea le-a adus organismului său.

„Am fost surprins cât de lung poate fi un an de zile”, a precizat acesta pentru Fox News. „În această staţie spaţială mergem cu viteze mari şi la temperaturi extreme de la plus la minus 270 de grade Celsius. Dacă putem face asta, putem face orice”. „Staţia Spaţială e un loc incredibil – este o experienţă incredibilă şi un privilegiu să trăieşti aici”, a adăugat acesta.

Kelly a fost pilot al Forţelor Navale americane şi pilot de teste înainte de a ajunge la NASA în 1996 şi a avut două misiuni pe ISS, scrie Fox News.

În ultima sa misiune spaţială, astronautul a efectuat sute de experimente. De asemenea, savanţii au studiat diferenţele dintre astronaut şi fratele său geamăn, Mark. Acestora li s-a prelevat sânge, salivă şi urină, le-au fost scanate oasele şi mai multe astfel de teste.

Conform lui Scott, savanţii i-au spus acestuia că „este mai frumos şi mai deştept” ca fratele său, acesta fiind şi el un fost astronaut.

Într-o notă mai serioasă, cercetătorii au găsit schimbări semnificative în telomerii cromozomilor lui Scott. „Telomerii sunt acele lucruri din cromozomii noştri care sunt indicatori ai vârstei fizice, deci pe măsură ce îmbătrânim, aceştia devin mai scurţi – ai mei s-au alungit în spaţiu”, a precizat astronautul. „A fost ceva ca o fântână a tinereţii – din păcate atunci când am ajuns pe Terra, au revenit la normal”.

„Am aflat din ziar că 7% din ADN-ul meu a fost schimbat”, afirmând şi că flora microbiană, bacteriile care trăiesc în corpul nostru, au fost schimbate dramatic în anul petrecut în spaţiu. „A mea era complet diferită faţă de a fratelui meu – desigur, flora mea era mai bună”.

Întoarcerea pe Pământ

Kelly s-a întors pe Pământ pe 2 martie 2016, atunci când capsula Soyuz care îl transporta pe acesta şi pe cosmonauţii ruşi Mikhail Kornienko şi Sergey Volkov a aterizat în Kazakhstan.

„E un drum nebun, să ajungi pe Pământ într-o capsulă”, a precizat acesta. „E cea mai intensă cursă pe care o poţi avea – este ca şi cum ai cădea în Cascada Niagara într-un butoi, dar în timp ce butoiul arde. Atunci când realizezi că nu vei muri, aterizarea devine cel mai distractiv lucru din viaţa ta”.

Atunci când deschid trapa şi aerul proaspăt pătrunde pentru prima dată, miroase ca şi cum aş fi respirat cu adevărat pentru prima dată”, adaugă astronautul.

Cât despre viitorul explorării spaţiale, Kelly susţine că „avem tehnologia, avem inteligenţa, doar că nu avem susţinerea”. Altfel spus, motivele sunt politice. „Ceea ce înseamnă, în ultimă instanţă, că este vorba de bani. Va fi scump, dar cred că va merita”.

Dezvăluirile unui astronaut: cât de des îşi schimbă hainele „locatarii” de pe ISS?

Problema la care trebuie să ofere răspunsul corect oricine doreşte să devină astronaut

”Îmi pare extrem de rău că am distribuit ştiri false”. Un astronaut din Japonia îşi cere scuze după ce a declarat că a crescut 9 centimetri în timp ce s-a aflat la bordul ISS

Care este salariul unui astronaut?