Home » D:News » Anumite exoplanete pot avea oceane mult mai adânci decât Terra

Anumite exoplanete pot avea oceane mult mai adânci decât Terra

Publicat: 05.05.2019
Oamenii de ştiinţă au observat de-a lungul anilor o multitudine de exoplanete, dintre acestea multe sunt acoperite de oceane şi au potenţialul de a găzdui viaţă.
Oamenii de ştiinţă care se ocupă de studiul exoplanetelor au dezvoltat o teorie conform căreia lumile din afara sistemului nostru solar, care au între două şi patru ori mărimea Terrei, clasificate drept planete sub-neptunice, sunt mai degrabă acoperite de apă decât de gaz, notează Futurism.

Aceste oceane depăşesc orice termen de comparaţie pe care l-am putea identifica pe Pământ. Astfel, în loc de câţiva kilometri adâncime, „aceste lumi acvatice pot să aibă sute sau chiar mii de kilometri”, a declarat Li Zeng, cercetător al Universităţii Harvard.

Un studiu publicat recent, în revista de specialitate Proceedings of the National Academy of Sciences, relevă că unele dintre exoplanete pot avea până la 50% apă, pentru a avea un grad de comparaţie, în cazul planetei noastre apa reprezintă 0,02% din masa totală a planetei. În aceste cazuri, presiunea apei ar fi atât de mare încât ar conduce la transformarea acesteia în gheaţă.

Cercetătorii au folosit în acest studiu datele colectate de către telescopul spaţial Kepler,utilizat de către agenţia spaţială nord-americană, şi misiunea Gaia, telescopul spaţial al agenţiei spaţiale europene.

Motivul pentru care oxigenul de pe exoplanete nu înseamnă neapărat viaţă