Home » D:News » Tratamentele care sunt testate în prezent pe pacienţii COVID-19

Tratamentele care sunt testate în prezent pe pacienţii COVID-19

Publicat: 10.04.2020
În ultimele luni, cercetătorii încearcă să stabilească dacă unele dintre medicamentele care au fost deja aprobate de autorităţi pot fi folosite împotriva coronavirusului.

SARS-CoV-2 este un virus nou pentru care sistemul nostru imunitar nu a dezvoltat anticorpi şi pentru care încă nu există un tratament eficient, din această cauză, în întreaga lume se derulează peste 200 de studii clinice care testează vaccinuri sau medicamente care ar putea fi eficiente împotriva acestei infecţii. Live Science notează că unii cercetători încearcă să stabilească dacă unele medicamente deja create, care sunt folosite de către pacienţi sau care s-au dovedit eficiente împotriva altor maladii, pot fi folosite în cazul COVID-19.

EIDD-2801

EIDD-2801 este un medicament oral antiviral care are rezultate pozitive în mediile de laborator, acolo unde este testat în fiole în care se află coronavirusul şi celule pulmonare.

Cercetătorii explică faptul că acest medicament se poate dovedi eficient pentru „blocarea” coronavirusului; aceştia explică faptul că EIDD-2801 induce o serie de mutaţii genetice la nivelul ARN-ului virusului, acestea se acumulează şi, într-un final, duc la pierderea capacităţii de a infecta celulele umane.

Cercetătorii de la Emory University, Vanderbilt University Medical Center şi compania Ridgeback Biotherapeutics au primit aprobarea autorităţilor pentru a demara studiile pe oameni. Dacă acestea dovedesc faptul că EIDD-2801 poate fi folosit în siguranţă, cu rezultate optime, în cazul COVID-19, atunci tratarea celor diagnosticaţi s-ar putea face chiar şi la domiciliu, aceştia trebuind doar să îşi ia pastilele după cum le recomandă specialiştii.

Favipiravir/Avigan

Acesta este un medicament produs în Japonia şi care, în mod obişnuit, este folosit pentru tratarea gripei, cercetătorii sunt de părere că acesta ar putea fi folosit şi pentru tratarea cazurilor uşoare de COVID-19.

Autorităţile din China au folosit Favipiravir/Avigan în cazul a 340 de pacienţi din Wuhan şi conform lui Zhang Xinmin, ministrul chinez al Ştiinţei şi Tehnologiei, s-a dovedit un tratament sigur şi eficient.

Clorochina şi hidroxiclorochina

Aceste două medicamente au fost aprobate de către Food and Drug Administration (FDA) pentru lupta împotriva malariei, lupusului şi artritei reumatoide, iar o serie de teste preliminare, efectuate pe celule de primate şi umane a arătat că acestea ar putea fi folosite şi împotriva COVID-19.

O serie de teste susţin calităţile celor două medicamente, unul dintre cele mai citate, efectuat în Franţa, arătând că acestea ar avea efecte pozitive. Totuşi, autorităţile din SUA subliniază faptul că acest studiu nu este concludent datorită metodologiei folosite. De asemenea, medicii din SUA sunt sfătuiţi să prescrie cu atenţie aceste medicamente din cauza efectelor secundare care pot include: insuficienţă renală sau aritmia, asta în funcţie de celelalte medicamente folosite sau unor condiţii medicale anterioare. Un studiu clinic în care se testa clorochina în doză mare pentru tratarea coronavirusului a fost oprit după moartea unor pacienţi!

Remdesivir

Aceste medicament a fost dezvoltat iniţial pentru a trata Ebola, dar nu a trecut de testele de laborator. Totuşi, explică oamenii de ştiinţă, acest medicament s-a dovedit eficient în oprirea virusurilor SARS şi MERS.

Oamenii de ştiinţă au observat că în condiţiile de laborator, Remdesivir poate să oprească infectarea celulelor umane cu SARS-CoV-2. Din această cauză, FDA a emis o autorizaţie de folosire a acestui tratament, dar doar pentru cazurile grave de COVID-19. Cinci studii efectuate în China şi SUA au stabilit faptul că acest tratament încearcă să stabilească dacă acesta poate reduce complicaţiile şi/sau să scurteze perioade de infectare. Vezi aici mai multe despre folosirea tratamentului Remdesivir la COVID-19.

O combinaţie de medicamente împotriva HIV

Unii medici au decis să folosească o combinaţie de medicamente care sunt folosite, în mod obişnuit, împotriva HIV: kaletra, lopinavir şi ritonavir. Totuşi, datele colectate dintr-un studiu efectuat în china sugerează faptul că nu există beneficii asociate administrării acestor medicamente.

În prezent, această combinaţie mai este testată în cadrul anumitor studii, oamenii de ştiinţă luând în calcul posibilitatea ca această să fie eficientă dacă este administrată mai devreme în evoluţia infecţiei.

Cel mai amplu studiu asupra copiilor cu COVID-19: sugarii şi băieţii, risc crescut de infecţie şi boală severă

Pierderea gustului şi a mirosului, printre simptomele cheie ale COVID-19

Ce preţ are un ventilator pentru tratarea pacienţilor grav bolnavi de COVID-19

De ce spălatul pe mâini funcţionează împotriva coronavirusului şi a altor patogeni?