Home » D:News » Balena alba descoperita in apele din Alaska

Balena alba descoperita in apele din Alaska

Publicat: 10.03.2008
Cercetatorii de la bordul unei nave aflate in apele din zona Insulelor Aleutine, din Alaska, au reperat, cu ajutorul camerelor de supraveghere, un exemplar foarte rar de balena ucigasa.

De obicei acestea au o culoare neagra, dar exemplarul observat de cercetatori este de culoare alba, un lucru rar intalnit.
“Am auzit multe despre aceasta balena, dar nu am reusit niciodata sa o gasim”, a declarat Holly Fearnbach, un cercetator biolog al Laboratorului National de Mamifere Marine din Seatle.
O privire mai atenta asupra acestei ne arata ca desi pielea de pe spate este alba, unele parti ale corpului au o nuanta galbuie sau chiar maronie.

“Nu are o culoare alba pe tot corpul, dar probabil ca este mai bine asa, deoarece in general acestea nu traiesc pentru mult timp si pot avea unele probleme de sanatate”, a declarat John Durban, biolog in cadrul “Centrului de Stiinte Marine” din Alaska.
Acest exemplar parea a fi sanatos, fiind un mascul adult cu o lungime cuprinsa intre 7,5 si 9 metri si cu o greutate de aproximativ 5 tone.
Astfel de balene au fost reperate si in trecut, in 1993 in apele din Marea Bering, in apropiere de Insula St. Lawrence si in 2001, in apropiere de Adak.

Denumirea acesteia se datoreaza falcilor puternice si dintilor lungi si ascutiti, de forma conica, 50 la numar. Din dieta lor fac parte pestii, cefalopodele, alte mamifere marine, inclusiv alte specii de balene. In timp ce vaneaza, acestea pot atinge viteze de pana la 60 km/h.

Sursa: discovery