Home » D:News » Genomul ornitorincului este la fel de straniu ca si acest animal

Genomul ornitorincului este la fel de straniu ca si acest animal

Publicat: 09.05.2008
Probabil cel mai ciudat mamifer din clasa Animalia, infatisarea ornitorincului arata ca si cum acest animal ar fi fost asamblat din diverse parti apartinand diferitor specii. In prezent, oamenii de stiinta sunt pe cale sa dezlege misterul alcatuirii ciudate a acestui animal.

Conform unui studiu efectuat de European Bioinformatics Institute din Cambridge, acest mamifer primitiv care depune oua, este de fapt un potpuriu genetic la propriu, partial reptila, partial pasare si partial mamifer. Insa misterele ornitorincului sunt pe cale de a fi descifrate.
Bagajul genetic al ornitorincului este compus din 2,2 miliarde perechi de baza, despartite la randul lor in 18 500 de gene. Descifrarea si catalogarea acestor gene a facut parte dintr-un studiu care a durat sapte ani, dar ale carui rezultate sunt peste asteptarile zoologilor, declara cercetatorii.

Dr. Ewas Birney afirma ca ornitorincul este de fapt un: “Cocteil animalier mai divers decat s-ar fi asteptat orice om de stiinta.“
“Genomul ornitorincului este extrem de important, pentru ca reprezinta practic veriga lipsa necesara intelegerii evolutiei mamiferelor si implicit a omului”, declara zoologul Chris Ponting de la Universitatea Oxford.
Ornitorincul a fost inclus in clasa mamiferelor pe baza faptului ca acest animal isi hraneste puii cu lapte si are corpul acoperit cu blana. Cu toate acestea femelele depun oua, in timp ce masculii au o gheara prin care pot injecta venin la fel ca o reptila. Ornitorincul nu are dinti, ci un cioc propriu pasarilor.

Alte aspecte interesante relevate in urma studiului sunt acelea legate de cromozomii sexuali ai acestuia. In timp ce oamenii prezinta doua perechi de cromozomi sexuali, ornitorincul are zece perechi de astfel de cromozomi.
Ornitorincul mai poseda o alta caracteristica unica printre mamifere: acest animal este capabil de electroreceptie.

Sursa: Discovery Channel