Home » D:News » Incalzirea globala poate duce la cutremure de proportii

Incalzirea globala poate duce la cutremure de proportii

Publicat: 15.05.2008
Un nou studiu referitor la o posibila legatura intre clima si geografia fizica a planetei a descoperit ca incalzire accelerata a atmosferei duce, intr-un final, la deplasarea placilor tectonice.

Combinatia factorilor produsi de incalzirea globala, activitatea vulcanica si intensificarea radiatiilor solare are ca rezultat cresterea accelerata a temperaturii suprafetei si interiorului planetei in egala masura, declara intr-un comunicat Adrian Lenardic, profesor de geologie in cadrul Rice University. Scopul nostru este acela de a descoperi limita cresterii temperaturii dincolo de care placile tectonice ale planetei noastre vor incepe invariabil sa raspunda, continua acesta. Scoarta terestra, alaturi de masele de carbon care circula sub placile oceanice se intorc ciclic spre interior atunci cand placile tectonice aluneca unele printre altele.

“Am descoperit ca tot ansamblul placilor tectonice ale planetei poate deveni instabil atunci cand temperatura de la suprafata Terrei va ajunge la 37’7 grade Celsius, se vor declansa cutremure de proportii asemanatoare cu cele din trecutul geologic indepartat al planetei “ continua Dr. Lenardic.“Ciclul incalzirii globale provocate de activitatile economice si industriale ale omenirii nu trebuie doar incetinit, ci stopat de-a dreptul pentru simplul motiv ca daca putem modifica ritmul incalzirii globale, nu avem nici o putere in a stopa procesele geologice din adancul Terei, iar acestea, combinate cu efectul cresterii temperaturii de la suprafata, nu pot duce decat la probleme imposibil de gestionat” avertizeaza oamenii de stiinta in incheierea studiului lor.