Home » D:News » Misiunea de pe Marte se confrunta cu primele probleme

Misiunea de pe Marte se confrunta cu primele probleme

Publicat: 28.05.2008
O problema neasteptata de comunicatie care a intervent la bordul Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), duce la decalarea cu o zi a misiunii de cercetare a Plantei Rosii.

Inginerii NASA se afla in prezent intr-o cursa contra cronometru pentru a afla ce anume a produs aceasta defectiune. Problema nu este localizata la bordul sondei, ci la trasnsmisia radio a MRO,  unul dintre cei doi sateliti NASA, folositi pentru a comunica cu Phoenix.

Problema a fost identificata in cursul zilei de ieri, in momentul in care MRO trebuia sa faca o transmise catre Phoenix cu scopul de a ghida nava in cea de-a doua zi a misunii.
Inca nu este foarte clar de ce transmisia radio a MRO nu a functionat corect, dupa ce luni si-a indeplinit cu succes misiunea de a transmite imaginile capatate de Phoenix catre Pamant.
Urmatoarea comanda catre nava va avea loc in cursul zilei de miercuri dimineata, cand Mars Odyssey, cel de-al doilea satelit, va transmite catre Phoenix. In acelasi timp, se va incerca retransmiterea datelor care nu au putut fi comunicate in cursul zilei de ieri.
Pana cand aceasta defectiune va fi identificata si reparata, Mars Odissey poate prelua intreaga functie de comunicare cu Phoenix.