Home » D:News » Mirosul individual este unic, la fel ca amprentele

Mirosul individual este unic, la fel ca amprentele

Publicat: 04.11.2008
Cercetatorii americani de la Monell Center, Philadelphia, sustin ca fiecare persoana are un miros caracteristic ce o diferentiaza de cei din jur. Acest aspect este intalnit la toate speciile de mamifere si poate reprezenta atuul din mana viitorilor politisti, anunta Scientific American.

Toate mamiferele au un miros specific dupa care se recunosc unele pe celelalte. Aceeasi situatie se regaseste si la oameni, desi acestia si-au pierdut, undeva in lantul evolutiei, capacitatea de a recunoaste indivizii dupa miros. Cercetatorii sunt, insa, de parere ca un dispozitiv care sa reinvie aceasta capacitate ar putea reprezenta asul din maneca politistilor, si asta pentru ca eventualii criminali nu vor trebui sa se teama doar pentru amprente ci si pentru propriul miros.

Testele efectuate pe soareci au demonstrat ca mirosul individual este atat de puternic incat nu poate fi influentat de dieta omului sau a animalului in cauza. Astfel, soarecii dresati sa se regaseasca dupa miros nu si-au schimbat comportamentul nici chiar dupa ce unii dinte ei au fost hraniti cu alimente cu miros puternic.

Sursa:Scientific American