Home » D:News » Astronomii confirma: Exista ghetari pe Marte

Astronomii confirma: Exista ghetari pe Marte

Publicat: 21.11.2008
Marte isi confirma inca odata, daca mai era nevoie, statutul de fosta planeta albastra. Atronomii NASA au reusit sa identifice, in premiera, prezenta ghetarilor uriasi pe suprafata planetei ,demonstrand ca baza pentru aparitia vietii se afla exista deja in acest colt al sistemului solar, anunta LiveScience.

Ghetarii au fost descoperiti la o latitudine mult mai joasa decat s-ar fi asteptat cineva si au fost mascati, pana acum, de formatiunile muntoase in jurul carora sunt localizati. „Acesti ghetari reprezinta cel mai mare rezervor de apa de pe Marte, cu exceptia gheturilor din regiunile polilor. Un singur ghetar dintre cei descoperiti recent este mai mare decat orasul Los Angeles si mai exista inca multi altii”, afirma John Holt, om de stiinta din cadrul Universitatii din Texas.

Uriasa cantitate de gheata descoperita intareste idee cercetatorilor care sustin ca o masa si mai mare de gheata se afla sub suprafata planetei. Nimeni nu poate estima, insa, vechime reala a acestor ghetari. „Pur si simplu, nu ar fi trebuit sa exista gheata la aceasta latitudine. Cea mai probabila teorie este cea conform careia gheata s-a format atunci cand orbita planetei Marte era cu mult diferita fata de cea de azi. In mod normal, date fiind conditiile meteo de pe Marte, gheata ar fi trebuit de multa vreme sa sa treaca intr-o stare gazoasa. Oamenii de stiinta estimeaza ca, in trecut, Planeta Rosie a fost mult mai calda, ceea ce a permis formarea ghetarilor la suprafata.

O singura mostra din acesti ghetari ar putea da raspunsul la intrebarea fundamentala a astronomilor din intreaga lume: „Au exitat forma de viata in sistemul nostru solar, in alt loc decat pe Terra?”.

Sursa:LiveScience