Prima pagină D:News

Nicaieri nu-i ca acasa? Imagini ale Caii Lactee descopera un mediu ostil

09.23.2009 | ● Vizualizări: 330
Nicaieri nu-i ca acasa? Imagini ale Caii Lactee descopera un mediu ostil     no tags + zoom
Galerie foto (1)

O imagine dramatica ce reprezinta centrul Caii Lactee a fost captata de catre Observatorul Chandra X-ray al NASA.

Mozaicul alcatuit din 99 de imagini expune noi niveluri ale complexitatii galaxiei noastre. Fotografiile reproduc cadre ale spectacolului impresionant care se desfasoara permanent in Calea Lactee, incepand de la evolutia stelelor (stele tinere care se transforma in gauri negre), pana la dezvelirea adevaratei naturi a galaxiei: un mediu aglomerat, ostil, dominat de o gaura neagra supermasiva.

O privire de ansamblu asupra zonei reveleaza un amestec difuz de raze X rezultate din gazele incalzite la cateva milioane de grade de catre vanturile stelelor masive tinere, explozii ale stelelor moarte si o gaura neagra supermasiva cunoscuta sub denumirea de Sagittarius A.

Uimitoarele imagini care surprind scene mai putin cunoscute din "viata de zi cu zi" a Caii Lactee au fost facute publice cu ocazia simpozionului "Chandra's First Decade of Discovery", desfasurat in Boston, SUA.

Citeste Triunghiul de Aur, "Bermudele" heroinei, episodul de astazi al maratonului Descopera Secretele Mafiei!