Ultima Era Glaciara s-a instalat in numai sase luni
Prima pagină D:News

Ultima Era Glaciara s-a instalat in numai sase luni

11.17.2009 | ● Vizualizări: 5484
Ultima Era Glaciara s-a instalat in numai sase luni     clima, racire, gheata, era glaciara. glaciatiune, + zoom

Contrar teoriilor care afirmau ca ultima Era Glaciara – survenita in urma cu cca. 13.000 de ani – a avut nevoie de aproximativ un deceniu pentru a se instala in Europa, un studiu geologic recent sugereaza ca lucrurile s-au intamplat, de fapt, de 20 de ori mai rapid.

Ipoteza se bazeaza pe studiul depozitelor de mal dintr-un lacirlandez, Lough Monreagh, mal renumit prin faptul ca a pastrat cufidelitate indicii asupra conditiilor climatice din trecutulPamantului, putand furniza astfel informatii precise cercetatorilorcare studiaza paleoclima planetei.

Cu ajutorul unui bisturiu robotic de mare precizie, profesorulWilliam Patterson, autorul studiului publicat in revista NewScientist, a desprins straturi foarte subtiri - de numai 0,5mm grosime, - din malul fosil; fiecare strat reprezinta 3 luni dedepunere sedimentara, deci, studiind aceste straturi, se potobserva schimbarile petrecute in ecosistemul lacului (la randullui, influentat de clima) intr-o perioada scurta de timp.

Studiind straturile, cercetatorul a ajuns la concluzia caracirea climei, petrecuta in urma cu 13.000 de ani (ultima eraglaciara) a fost extrem de rapida.

In numai 6 luni, datorita unei schimbari bruste acaracteristicilor curentului oceanic cald Gulf Stream, ghetarii s-aintins peste Europa.

Evenimentul care a declansat schimbarea ar fi putut firevarsarea brusca a lacului Agassiz din Canada; marea cantitate deapa foarte rece ajunsa in ocean a racit brusc apele GulfStream-ului, iar temperatura din nordul Europei - regiune incalzitade Curentul Golfului - a scazut dramatic.

Studiul sprijina teoria conform careia clima Terrei esteinstabila si poate suferi schimbari foarte mari intr-un timp foartescurt, cu consecinte neasteptate.