Prima pagină D:News

Gradina stelelor gigantice

04.14.2010 | ● Vizualizări: 401
Gradina stelelor gigantice     stele, nebuloasa, constelatie, soare, telescop + zoom
Galerie foto (1)

O gradina unde “infloresc” stele gigantice: aceasta imagine poetica descrie cel mai bine descoperirea facuta de satelitul Herschel al Agentiei Spatiale Europene (Esa), care a scos la lumina un colt extraordinar al nebuloasei Rosetta, aflata in constelatia Unicornului.

Astronomii europeni au identificat la varful unor giganticestructuri cosmice asemanatoare unor coloane, un adevarat "leagan"al astrelor aflate inca in formare. Acestea,potrivit calculelor, vor atinge dimensiuni de zece ori mai maridecat cea a Soarelui (cele observate pana acum, desi tinere, au odimensiune dubla fata de cea a astrului solar).

Exceptionala descoperire a fost posibila gratie dimensiunilorrecord ale Observatorului Spatial European (care dispune de cea maimare oglinda montata vreodata pe un telescop orbitant, cu diametrul de 3,50 metri),si a faptului ca acesta este capabil sa surprinda in infrarosuchiar si emisiile cele mai "plapande" emise de pulberi si gaze"reci", dovada a unei "sensibilitati" pana acum neegalate.

Sursa: Corriere della Sera