Prima pagină D:News

Inteligenta ciorilor uimeste din nou

04.25.2010 | ● Vizualizări: 3598
Inteligenta ciorilor uimeste din nou     ornitologi, cercetare, inteligenta, cioara, unealta, larve, insecte, noua zeelanda + zoom

Cercetatorii din cadrul Universitatii Auckland din Noua Zeelanda au descoperit ca ciorile sunt capabile sa foloseasca 3 unelte diferite pentru a ajunge la hrana, fapt care le transforma in cele mai inteligente pasari din lume.

Echipa de ornitologi s-a deplasat pe insula Noua Caledonie dinPacificul de Sud, unde a investigat comportamentul ciorilor dinspecia Corvus moneduloides. Pasarile respective sunt numite debastinasi "ciorile meseriase" pe baza obiceiurilor acestora de a sefolosi foarte des de diferite unelte in cadrul procesului decautare al hranei.

Spre surpriza cercetatorilor, ciorile nu doar ca foloseau o gamalarga de unelte de genul ramurelelor desfrunzite, cu care extrageaularve de insecte din ascunzisul lor, ci erau capabile sa isifaureasca unelte specifice, adaptate fiecarui tip de operatiune.

Ciorle sunt, asadar, capabile sa-si lege singure sfori atasatebetelor, apeleaza la bete scurte atasate de bete mai lungi, sau sefolosesc de bete de diferite marimi pentru a fura bucatile de hranape care nu le pot atinge cu betigasele mai scurte. Ciorile audemonstrat aceeasi inteligenta aplicata atat in experimentele dincaptivitate, cat si in salbaticie.

Sursa: BBCNews