Prima pagină D:News

Cursă cu maşini de epocă în jurul Bucureştiului

05.24.2011 | ● Vizualizări: 316
Cursă cu maşini de epocă în jurul Bucureştiului     Rallye Bucureşti Istoric, automobile, maşini de epocă, + zoom
Galerie foto (6)

Pe 21 mai 2011, pasionaţii de maşini vechi s-au întâlnit în la startul competiţiei Rallye Bucureşti Istoric 2011. Proprietarii unor maşini fabricate în perioada 1912-1981 au avut ocazia de a intra în competiţie şi de a participa la una dintre cele două etape.

Grupele la care colecţionarii au putut să se înscrie au fostAntebellum (1912-1945) şi Classic(1946-1981). Din cauza "vârstei" maşinilor, organizatoriiau hotărât ca la prima etapă să participe doar şoferii grupeiClassic, lăsând pentru etapa finală celelalte şapte "bunicuţe".

Pentru a participa la acest raliu, proprietarii maşinilior aubătut drumuri lungi, unii dintre ei venind din oraşe precum Braşov,Piteşti, dar şi Constanţa.

Diferite ţări au foste reprezentate în competiţie, iar printreacestea se numără Germania, Suedia, Anglia, dar şi România.

Primul traseu a avut 87 de kilometri şi a avut ca popasMânăstirea Căldăruşani. La această etapă au participat doar şoferiiînscrişi la Grupa Classic, urmând să se reîntâlnească cu ceilalţişoferi pentru a porni în ce-a de-a doua etapă. Traseul a avut doar49 de kilometri, a avut ca punct de popas Palatul Mogoşoaia şi afost parcurs de toţi participanţii înscrişi în cursă.

Deşi ploaia şi-a făcut simţită prezenţa, majoritateaconcurenţilor au reuşit să finalizeze cursa. De-a lungul traseelor,participanţii au avut de trecut patru probe de viteză, în funcţiede penalizări realizându-se un clasament final.

Premiile au fost împărţite în două grupe, în funcţie decategoria la care au fost înscrişi participanţii, pe lângă acesteaacordându-se şi alte premii.

La grupa Antebellum, câştigătorii au fost:

Premiul I: Răzvan Bădulescu/Carmen Bădulescu -FIAT 1100 Torpedo (fabricat în 1939)

Premiul al II-lea: Paul Pascu/Ecaterina Pascu -CITROEN Traction (fabricat în 1939)

Premiul al III-lea: Dan Cazacu/FlorentinaCazacu - SKODA 1100 Cabriolet (fabricat în 1938)

La grupa Classic, câştigătorii au fost:

Premiul I: Bogdan Golasiu/Cristian Gospar -MERCEDES 350 SEL (fabricat în 1979)

Premiul al II-lea: Gabriel Stanciu/GeorgiosLadopoulos - JAGUAR XK 150 (fabricat în 1957)

Premiul al III-lea: Andrei Barbu/SorinChirculescu - OPEL Commodore GS (fabricat în 1969)

Premiile speciale au fost acordate astfel:

Premiul pentru cel mai vârstnic participant:Ioan Cîrstea - SKODA 100 S (fabricat în 1976)

Premiul pentru cel mai tânăr participant:Panagiotis Ladopoulos - JENSEN Interceptor (fabricat în 1974)

Premiul pentru cea mai veche maşină dinconcurs: Daniel Bălăşescu - CITROEN AC4 (fabricat în1930)

Premiul pentru echipajul sosit de la cea mai maredistanţă: Dumitru-Petrişor Chirea/Iulian Chirea - CADILLACCoupe de Ville (fabricat în 1959)

Deşi raliul a fost adresat pasionaţilor de maşini de epocă, înconcurs a intrat şi Mihai Geletu, proprietarul unui motor BMWR60/5.

La sfârşitul competiţiei s-a ales şi un câştigător alCupei Opel. Dintre participanţii care au intrat încopetiţie cu o maşină marca Opel, echipa cu cel mai mare punctaj,formată din Andrei Barbu şi Sorin Chirculescu, a fost aleasă dreptcâştigătoare Opel.

Foto: Corina Niţescu