Prima pagină D:News

Adio păr alb! O descoperire recentă va elimina acest semn al îmbătrânirii

06.20.2011 | ● Vizualizări: 6524
Adio păr alb! O descoperire recentă va elimina acest semn al îmbătrânirii     păr, culoare, albire, păr alb, bătrâneţe, tratament, descoperier + zoom

Unul dintre cele mai vizibile semnale ale îmbătrânirii va putea fi evitat, după ce oamenii de ştiinţa au descoperit sursa albirii părului. Această reuşită deschide calea spre un potenţial tratament.

Culoarea părului este determinată de celulele stem alefoliculilor piloşi (din care cresc firele de păr) care lucrează încolaborare cu celulele stem producătoare de culoare, cunoscute subnumele de melanocite.

Dar în prezent, cercetătorii au identificat proteina desemnalizare ce coordonează pigmentarea în două tipuri de celule,cunoscute sub numele de Wnt.

O lipsă a proteinelor din celulele stem melanocite duce laapariţia firelor de păr gri, susţin cercetătorii de la UniversityMedical Centre din New York.

Profesorul Mayumi Ito susţine că manipularea genetică aproteinelor Wnt de semnalizare ar putea opri grizonareapărului, datorită faptului că echipa sa a găsit o metodăde succes pentru a restaura culoarea părului la şoareci.

"Am cunoscut de zeci de ani faptul că celulele stem alefoliculilor piloşi şi celulele melanocite producătoare de pigmentcolaborează pentru a produce părul colorat, dar motivele care staula baza acestei acţiuni erau necunoscute", susţine Ito.

"Am descoperit că semnalizarea Wnt este esenţială pentrucoordonarea acţiunilor acestor două tipuri de celule stem şi pentrudeterminarea culorii părului".

Această cercetare ar putea oferi perspective în domeniul bolilorcare implică melanocitele, incluzând melanomul.