Home » D:News » Un conservant-minune va păstra alimentele comestibile timp de ani întregi

Un conservant-minune va păstra alimentele comestibile timp de ani întregi

Publicat: 17.08.2011
Alimentele proaspete ar putea fi făcute astfel încât să reziste ani de zile, susţin cercetătorii care au descoperit un conservant natural capabil să distrugă o clasă întreagă de bacterii, incluzând E.coli şi listeria.

De asemenea, nu va fi necesară refrigerarea produselor tratate cu acest conservant recent descoperit. Denumit bisin, conservantul-minune este produs de bacterii inofensive.

Alimentele precum laptele, cârnaţii şi sandwich-urile care conţin acest conservant vor putea fi menţinute pe rafturi timp de trei ani, fără a se strica. De asemenea, mâncărurile preparate, sticlele de vin începute şi sosurile de salate vor rămâne comestibile timp îndelungat.

Bisinul nu este însă în măsură să prevină putrezirea fructelor şi a legumelor, deoarece acestea se descompun într-un mod diferit.

Cercetătorii de la Universitatea Minnesota au descoperit substanţa care oferă aceste beneficii într-o cultură de bacterii inofensive, Bifodobacterium longum, care este frecvent întâlnită în intestinele umane. Bisinul este primul agent natural care luptă împotriva bacteriei E.coli, salmonella şi listeria.

Dan Sullivan, un microbiolog irlandez, a brevetat substanţa în Statele Unite. Bisinul este înrudit cu nisinul, o substanţă care atacă bacteriile gram-pozitive şi care este utilizată în mod curent la fabricarea brânzeturilor şi a cărnii procesate. Elementele pe care cele două substanţe le au în comun garantează că bisinul nu este periculos pentru sănătatea umană.

Această substanţă este mult mai eficientă decât orice altceva folosit până acum. Bisinul nu afectează calitatea nutrienţilor, nefiind vorba despre vreo substanţă chimică necunoscută, ci de un ingredient natural„, susţine Sullivan.

În Marea Britanie, în fiecare an este aruncată la gunoi mâncare în valoarea de 5 miliarde de lire sterline, estimându-se că o familie obişnuită iroseşte cel puţin 10% din mâncarea hrana cumpărată într-o săptămână. Graţie acestei noi descoperiri, oamenii de ştiinţă speră că proporţiile colosale ale acestei risipe pot fi reduse.