Home » D:News » Descoperire în premieră: genele care te împiedică să te îngraşi

Descoperire în premieră: genele care te împiedică să te îngraşi

Publicat: 02.09.2011
În ultimele decenii, au fost descoperite o serie de gene care sunt asociate cu obezitatea, dar este pentru prima dată când cercetătorii descoperă gene care au efect invers.

Este vorba despre un grup de 28 de gene, situate pe cromozomul 16. La una din 2.000 de persoane, aceste gene se găsesc într-un număr mai mare de copii, iar aceşti oameni nu pot creşte în greutate după modelul obişnuit.

Geneticienii de la Colegiul Imperial din Londra şi cei de la Universitatea din Lausanne, Elveţia, au făcut această descoperire după ce au analizat ADN-ului a 95.000 de oameni. Dintre aceştia, doar 50 de participanţi prezentau duplicări ale numărului de gene menţionate, de pe cromozomul 16.

În mod normal, o persoană are două seturi de câte 23 de cromozomi, câte unul de la fiecare părinte. Cu toate acestea, unii indivizi au copii suplimentare ale unei părţi din cromozom sauau copii în minus.

Acest studiu a demonstrat că indivizii cu prea multe copii ale celor 28 de gene au tendinţa de a fi subponderali, având un indice al masei corporale mai mic de 18,5, comparativ cu indicele normal, cuprins între 18,5 şi 25.

De asemenea, s-a constatat că jumătate dintre copiii care aveau „exemplare” multiple ale grupului de 28 de gene au fost diagnosticaţi cu o problemă numită „întârziere de creştere”.

Un sfert dintre cei cu seturi multiple de gene prezentau microcefalie, caz în care capul şi creierul sunt mai mici decât normal, o condiţie asociată cu defecte neurologice şi o speranţă de viaţă mai mică.

Anul trecut, aceiaşi cercetători au descoperit că oamenii cu o copie lipsă a acestor gene au şanse cu 43% mai mari de a suferi de obezitate morbidă.

Studiul a fost condus de către profesorul Philippe Froguel de la Şcoala Imperială de Sănătate Publică şi a fost publicat în revista Nature.

Sursa: Telegraph