Home » D:News » Vulnerabili la Hiv

Vulnerabili la Hiv

Publicat: 26.06.2007
Vulnerabilitatea umana la virusul HIV reprezinta pretul platit de specia noastra pentru rezistenta la un alt virus, dezvoltata de stramosii nostri.

Aceasta teorie este sustinuta de un studiu publicat recent in Science, semnat de un grup de geneticieni de la Fred Hutchinson Cancer Research Center din Seattle.

Confruntand patrimoniul genetic uman cu cel al altor maimute mari, cercetatorii au descoperit ca ADN-ul cimpanzeilor detine semnele unor intalniri repetate cu un virus disparut la ora actuala, PtERV1.

La fel ca HIV, si acesta este un retrovirus, constituit din ARN care este ulterior convertit in ADN si integrat in patrimoniul genetic al organismului oaspete. In cursul evolutiei, acest tip de virus lasa o urma in ADN-ul organismului pe care-l infecteeaza.

Se pare ca acest virus ar fi inceput sa infecteze cimpanzeii cu 4 milioane de ani in urma, dupa separarea evolutiva a acestora de fiintele umane, iar ceea ce ne-a aparat de virus a fost tocmai o proteina (TRIM5) care acum ne face vulnerabili la HIV.