Home » D:News » Galaxia noastră se va ciocni cu Andromeda, dar Terra va supravieţui (VIDEO)

Galaxia noastră se va ciocni cu Andromeda, dar Terra va supravieţui (VIDEO)

Publicat: 01.06.2012
Astronomii din cadrul NASA au declarat, în cadrul unei conferinţe recente, că au observat o serie de detalii demne de atenţie, prin intermediul Telescopului Spaţial Hubble. Conform datelor analizate, galaxia noastră nu va scăpa de un impact cu galaxia Andromeda, însă acesta va avea loc peste foarte multă vreme - 4 miliarde de ani - iar Pământul are toate şansele să scape cu bine.

Astronomii au observat că galaxia Andromeda se îndreaptă spre noi, dar susţin că este foarte puţin probabil ca Terra sau Soarele să se „ciocnească” cu planetele din galaxia Andromeda, din cauza vastităţii celor două galaxii.

„La scala evenimentelor cosmice din Univers, acesta este unul destul de violent, este precum un accident auto în lanţ. Doar că, din punctul nostru de vedere, este aproape imposibil de anticipat, deoarece se va petrece peste 4 miliarde ani, un interval de timp imens pentru noi, oamenii”, declară Roeland van der Marel, astronom în cadrul Space Telescope Science Institute din Baltimore, care operează celebrul telescop Hubble.

După acest eveniment, sistemul nostru solar va fi poziţionat diferit în Cosmos, faţă de cum este plasat în prezent. Coliziunea intergalactică va schimba imaginea stelelor de pe cerul de noapte aşa cum se vede el de pe Terra, galaxia Andromeda devenind dominantă în imaginea de ansamblu.

Ambele galaxii, Andromeda şi Calea Lactee, au aproximativ aceeaşi mărime şi vârstă, circa 10 miliarde ani. Cercetătorii nu sunt încă în măsură să estimeze care galaxie va „suferi” modificări mai mari după momentul impactului.

După coliziunea galaxiilor, Soarele va mai lumina pentru o perioadă de aproximativ 2 miliarde ani, înainte de a se stinge definitiv. Oricum, înainte ca Soarele să se stingă, îşi va mări dimensiunile, iar atmosfera de pe Terra va deveni atât de fierbinte, încât nu va mai fi propice vieţii.

Sursa: The Washington Post