Home » Istorie » Primii oameni aveau defecte osoase din cauza împerecherii frecvente

Primii oameni aveau defecte osoase din cauza împerecherii frecvente

Publicat: 15.11.2018
Primii oameni au fost supuşi nenumăratelor provocări atunci când au început să migreze din Africa. Printre acestea se numără şi un număr crescut de anomalii prezente la nou-născuţi. Cercetătorii consideră că la baza defectelor din naştere se află împerecherile din cadrul grupurilor restrânse de vânători-culegători.

„Lucrarea reprezintă un cumul valoros de informaţii”, a declarat Vincenzo Formicola, antropolog din cadrul Universităţii din Pisa, Italia. „Multe dintre cazurile raportate nu îmi erau cunoscute şi probabil nici altor specialişti din domeniu”, a adăugat el.

Conform ScienceMag, multe dintre fosilele din Pleistocen au caracteristici neobişnuite. De exemplu mai multe femururi descoperite în China au un aspect neobişnuit. Craniul unui copil descoperit în Qafzeh, Israel, are o umflătură ciudată ce pare a fi provocată de hidrocefalie, afecţiune în care fluidele inundă craniul. Fiecare caz în parte a fost considerat o curiozitate, însă paleoantropologul Erik Trinkaus, din cadrul Universităţii Washington, a observat că ar putea exista un tipar al acestor deformări osoase.

Acesta a adunat informaţii privind 66 de indivizi cu anormalităţi ale scheletului ce aveau o vechime de 200.000 de ani. Fosilele, majoritatea ale adulţilor tineri, au fost descoperite prin zone din Orientul Mijlociu şi Eurasia. Acestea reprezintă specii diferite de Homo.

El a descoperit că aproximativ două treimi din aceste defecte osoase au apărut la mai puţin de 1% dintre oamenii moderni. Mutaţiile genetice au fost observate la mai mulţi indivizi, fapt ce sugerează că aceştia ar fi putut fi înrudiţi. Trinkaus sugerează că în acea perioadă populaţiile erau restrânse în grupuri mici şi izolate. Acest lucru ar fi putut duce la împerecherea între membrii şi transmiterea mutaţiilor genetice generaţiilor următoare.

Dovezile diversităţii genetice reduse a oamenilor din Pleistocen susţin ipoteza, afirmă Hallie Buckley, bioarheolog din cadrul Universităţii din Otago. Analizele viitoare ar putea confirma ipoteza împerecherii.

Cum au reuşit primii oameni să provoace dispariţia Neanderthelienilor. Un nou studiu sugerează că forma şi nu mărimea creierului a reprezentat un avantaj

Primii oameni au migrat din Africa in urma cu 80.000 de ani

Cine au fost primii oameni care au crezut în Dumnezeu?

Primii homo sapiens ne oferă indicii privind modul în care putem supravieţui schimbărilor climatice