Home » Natură » În Columbia a fost descoperită o nouă specie de orhidee. Aspectul său este ÎNSPĂIMÂNTĂTOR – FOTO

Publicat: 20.07.2016
O nouă specie de orhidee a impresionat lumea ştiinţifică prin raritate, dar şi prin înfăţişare.

Noua specie, denumită Telipogon diabolicu, a fost denumită după structura sa reproductivă, ce se aseamănă cu figura unui diavol. Planta este descrisă ca având petale ,,în formă de gheare”, fapt ce îi completează imaginea demonică.

Peste 30 de orhidee roşiatice au fost descoperite într-o mică pădure, la graniţa dintre localităţile Putumayo şi Narino, în sudul Columbiei.

În raportul despre descoperirea speciei, cercetătorii au afirmat că este în pericol de extincţie.

Foto:livescience.com/Marta Kolanowska

,,Specia este cunoscută pentru tipul său de specimen, dar şi pentru faptul că trăieşte într-o zonă foarte vulnerabilă, în apropierea principalului drum Pasto-Mocoa. Considerăm că reconstruirea drumului va avea un impact negativ asupra habitatului plantei”, a declarat cercetătorii care au descoperit orhideea cu aspect înfricoşător.

Specialiştii au descoperit specia în anul 2015, în timp ce analizau cele peste 3,600 de specii de orhidee existente în Columbia.

,,Desigur, sute de specii din ţară au rămas nedescoperite”, au declarat cercetătorii care au realizat studiul.