Home » Natură » Geneza dinozaurilor, răsturnată. Au apărut cu cel puţin 10 milioane de ani mai devreme decât se credea

Publicat: 16.11.2016
Dinozaurii au dominat Pământul pentru aproximativ 165 de milioane de ani, iar în această perioadă aceştia au evoluat, iar caracteristicile anatomice au fost transmise păsărilor. Însă, o nouă teorie susţine că aceştia au apărut cu mai mult de 10 de milioane de ani mai devreme decât se credea.

Cercetătorii de la Muzeul Naţional de Istorie din Londra au creat cel mai detaliat arbore genealogic al dinozaurilor. Prin folosirea a două metode separate, au creat un arbore filogenetic care include aproape 1.000 de specii diferite de dinozauri, care le permite să analizeze şi originea actualelor animale. Ambele metode au avut concluzii similare, indicând validitatea rezultatului. Ambele au arătat că, în ciuda faptului că cea mai veche fosilă a fost datată ca având o vechime de 240 de ani şi aparţinând dinozaurului Nyasasurus, datele din arborele genealogic sugerează că dinozaurii au apărut cu cel puţin 10 milioane de ani mai devreme, putând să fi existat până la 20 de milioane de ani mai devreme.

Acest lucru nu este surprinzător. Anumite fosile decoperite i-au pus în derivă pe paleontologi. De exemplu, chiar dacă fosilele provenite de la Nyasasurus îl fac să fie considerat cel mai bătrân dinozaur, au urmat 12 milioane de ani în care nu a fost datată nicio descoperire. Ceea ce este interesant este abilitatea cercetătorilor de a a utiliza filogenetica pentru a descoperi ce a fost, cu adevărat, în acea perioadă.

Dacă rezultatele sunt veridice, asta înseamnă că strămoşii dinozaurilor se pare că au trăit înaintea extincţiei din perioada Permiană, care a avut loc acum 252 de milioane de ani.

Mai mult, rezultatele au arătat că ramura care curpinde toate speciile de păsări s-a desprins din cea a dinozaurilor acum între 108 şi 69 de milioane de ani, ceea ce înseamnă că la acea vreme deja zburau.

Dinozaurii descind din pasari, nu invers?

O treime din speciile de dinozauri nu a existat niciodata?

Cand au disparut, de fapt, dinozaurii?

Doi meteoriti au provocat extinctia dinozaurilor