Home » Natură » Ucigaşul transilvănean, dinozaurulul care domina Ţinutul Haţegului. ,,Animalul ar fi putut vâna animale foarte mari”

Publicat: 01.02.2017
Pterozaurul translivănean a fost unul dintre cei mai mari prădători din cretacic, sugerează un cercetător britanic care a analizat anatomia gâtului lui Hatzegopteryx, reptila zburătoare gigant din familia Azhdarchidae.

Unele dintre cele mai mari zburătoare din istorie au fost pterozaurii azhdarchidae, precum Quetzalcoatlus, a cărui deschidere a aripilor măsura 9 metri, sau Hatzegopteryx, care avea o deschidere a aripilor de 12 metri, potrivit Seeker.

În afară de aripile imense, azhdarchidaele sunt cunoscute pentru gâtul lor lung şi fălci puternice. Însă, caracteristicile dinozaurului transilvănean nu sunt asemănătoare cu cele regăsite în ilustraţiile cu pterozauri, spune Darren Naish, din cadrul Universităţii din Southampton.

Credit: Peer J

Cu ajutorul unei fosile de acum aproximativ 70 de milioane de ani descoperită în România, experţii au descoperit că Hatzegopteryx avea gâtul mult mai gros decât alţi pterozauri.  Fosila care făcea parte din zona gâtului are 24 de centimetri lungime şi lăţime, cu 0,6 cm mai groasă decât cea descoperită la alţi pterozauri. ,,Animalul ar fi putut vâna animale foarte mari, probabil omorau animale pe care nu le puteau ingera pe loc,” afirmă cercetătorul britanic.

Faptul că nu au mai fost descoperite fosilele altor dinozauri mai mari în zonă sugerează că ,,pterozaurii au fost prădătorii dominanţi din fauna Haţegului din trecut,” spune Naish.