Home » Natură » FOTO. Păsările, dinozauri moderni? O nouă descoperire indică faptul că dinozaurii şi păsările sunt mai asemănătoare decât se credea anterior

Publicat: 02.09.2017
În cadrul simpozionului organizat de Society of Vertebrate Paleontology, cercetătorul Greogry Funston, doctorand la Universitatea Alberta (Canada), împreună cu echipa sa, a prezentat descoperirea conform căreia unele specii de dinozauri se cuibăreau pentru a dormi împreună, precum o familie, asemenea multor specii de păsări actuale.

Noua dovadă a acestui comportament provine dintr-o fosilă confiscată care a fost exportată ilegal din Mongolia şi care prezintă rămăşiţele excelent conservate a trei dinozauri juvenili cunoscuţi ca oviraptori, linia dinozaurilor care a dus la apariţia păsărilor, scrie Science Daily.

Cei trei dinozauri aveau aproximativ aceeaşi vârstă şi făceau parte din aceeaşi specie. Fosilele indică faptul că au murit în poziţia de dormit, lipiţi unul de altul, asemeni modului în care multe păsări din ziua de astăzi dorm, precum găinile sau porumbeii.

„Este un exemplar fantastic. Se întâmplă rar să găseşti rămăşiţe păstrate într-o poziţie pe care o aveau în timpul vieţii, deci având doi indivizi întregi şi părţi din al treilea este un lucru incredibil”, precizează Funston.

Credit: Gregory Funston

Cei trei indivizi juvenili au câteva trăsături care indică prezenţa unei noi specii nedescrise până acum. Alte fosile din Mongolia par să aparţină aceleiaşi specii. O trăsătură notabilă este creasta, care este proeminentă şi la vârste mici şi apare şi la cei trei indivizi recent descoperiţi şi, presupun, cercetătorii, cozile descresc în lungime pe măsură ce avansează în vârstă, asemeni multor specii de dinozauri. Cele două trăsături (coada şi creasta) pot fi importante în comportamentul de împerechere, ceea ce reprezintă încă o similaritate între dinozaurii oviraptori şi unele specii de păsări, precum curcanii şi păunii.

Câte specii de dinozauri mai trăiesc azi pe Pământ? Răspunsul unui cercetător vă va surprinde