Home » Știință » Ce influenţează precipitaţiile atmosferice de pe Terra. DESCOPERIRE de proporţii după 15 ani de cercetări NASA

Publicat: 02.02.2016

Un nou studiu arată că forţa de atracţie a Lunii influenţează cantităţile de precipitaţii de pe Terra. Conform autorilor cercetării, aceasta este prima dată când se demonstrează legătura dintre cele două fenomene.

„Din câte ştiu, este pentru prima dată când cineva reuşeşte să asocieze forţa mareelor cu precipitaţiile meteorologice”. Unul dintre iniţiatorii studiului, Tsubasa Kohyama, a declarat că în momentul în care a studiat valurile atmosferice a detectat o oscilaţie în nivelul de presiune al aerului. Împreună cu colegul său de cercetare, John Wallace, au petrecut circa doi ani pentru a studia acest acest fenomen.

Deşi se cunoaşte că presiunea aerului suferă modificări odată cu schimbările fazelor Lunii, de data aceasta oamenii de ştiinţă au reuşit să arată că forţa gravitaţională a satelitului natural influenţează şi precipitaţiile atmosferice. Astfel, în momentul în care Luna se află la orizont, forţa gravitaţională a acesteia influenţează comportamentul atmoseferei terestre, făcând ca presiunea atmosferică să crească. Astfel, acolo unde forţa gravitaţională a Lunii se resimte cel mai puternic se vor produce precipitaţii în cantităţi mari.

Cercetătorii au folosit informaţii colectate de-a lungul a 15 ani, de către specialişti ai NASA şi ai Agenţiei de Explorare Aerospaţială Japoneză. Conform datelor analizate, s-a demonstrat că precipitaţiile de pe Terra sunt mai reduse din punct de vedere cantitativ, în momentul în care Luna se află la orizont.

Luna este un corp ceresc care a fascinat umanitatea încă din primele etape ale istoriei. De exemplu, egiptenii antici o numeau „Ochiul lui Ra” şi o considerau ca fiind sora ajutătoare a zeului-soare Ra. Zeificarea astrului selenar a fost practicată şi în Grecia Antică, unde apare sub denumirea de Selena. La mayaşi, Luna era considerată o zeiţă, iar fazele sale erau asemănate cu cele ale ciclului menstrual.

Indiferent de modul în care omul a privit Luna de-a lungul timpului, este clar faptul că aceasta i-a influenţat dintotdeauna activităţile de zi cu zi. Mai mult decât atât, se ştie că efectele forţei gravitaţionale a Lunii determină schimbări în situaţia generală a atmosferei terestre, cum ar fi, de exemplu, declanşarea mareelor.

Sursa: mainenewsonline.com