Home » Știință » Astronomii americani au făcut o descoperire neaşteptată într-o galaxie izolată

Astronomii americani au făcut o descoperire neaşteptată într-o galaxie izolată

Publicat: 09.04.2016
Structura a fost denumită ,,NGC 1600".

O echipă de astronomi, condusă de profesorul Chung-Pei Ma (Universitatea din California), a descoperit o gaură neagră cu o masă mai mare de 17 miliarde de ori decât cea a Soarelui. Rezultatul muncii cercetătorilor a fost publicat zilele acestea în publicaţia Nature.

Obiectul astronomic a fost descoperit în galaxia NGC 1600, prin intermediul proiectului MASSIVE, un studiu sistematic care vizează cercetarea celor mai vaste 100 de galaxii aflate la o distanţă de maximum 300 de milioane de ani-lumină faţă de Terra. Oamenii de ştiinţă americani au ales în mod special această galaxie, deoarece este una dintre cele mai luminoase ce au fost descoperite până în momentul de faţă. În apropierea sa se găsesc foarte puţine galaxii, iar cele observate până acum nu sunt foarte vizibile.

Cercetătorii spun că, asemenea oamenilor, galaxiile se gruprează, însă în clustere. Acestea sunt medii propice pentru formarea de găuri negre supermasive. Drept urmare, studiile realizate până de curând urmăreau identificarea acestor obiecte cosmice gigantice în cadrul unor grupuri formate chiar şi din câteva mii de galaxii.

,,Un lucru neobişnuit îl reprezintă faptul că această gaură neagră este localizată într-o galaxie destul de izolată. Dacă luăm ca exemplu un oraş extrem de aglomerat, cum este San Francisco, şansa de a se produce o coliziune între obiecte este mult mai mare, decât în cazul structurii cosmice pe care noi am identificat-o”, susţine Chung-Pei Ma.

Prin urmare, poziţionarea unei găuri negre într-o galaxie atât de izolată reprezintă o descoperire extrem de neobişnuită. Ea arată că obiectele astronomice de acest gen pot fi întâlnite mult mai des în Univers, însă până ca acest lucru să se întâmple, cercetătorii trebuie să identifice şi alte structuri similare, poziţionate în galaxii asemănătoare cu NGC 1600.

Sursa: dailycal.org