Home » Știință » O nouă nuanţă de albastru a fost creată accidental de chimişti. ”Am realizat că ceva uimitor s-a întâmplat”

Publicat: 30.06.2016
În 2009, într-un laborator plin de chimişti, s-a inventat din greşeală un nou tip de pigment.

După ce a fost numită ,,aproape cea mai perfectă nuanţă de pigment albastru’’ acestă greşeală a început să fie fabricată pentru pânzele pictorilor.

Explozia de albastru a apărut în timp ce  oamenii de ştiinţă de la Oregon State University au încălzit  oxid de mangan împreună cu alte chimicale la o temperatură de peste 1.200 de grade Celsius. Deşi cercetătorii doreau să analizeze proprietăţile magnetice ale oxidului de mangan, una dintre reacţii a dat naştere noului pigment, numit ,,YinMn Blue’’.

,,Pe scurt, aceasta a fost o descoperire accidentală. Munca noastră nu se concentra pe crearea unui nou pigment,’’ a declarat Mas Subramanian, profesor la Oregon State University

,,Într-o zi, un absolvent al facultăţii, care lucra la un proiect, a scos din cuptor o mostră albastră, un albastru foarte frumos. În acel moment am realizat că ceva uimitor s-a întâmplat,” a adăugat el.

Ce este atât de interesant la această nuanţă de albastru?

Pigmentul este mult mai stabil atunci când este expus la căldură şi la condiţii acide. În plus, spre deosibire de albastrul Prussian sau albastrul de cobalt, acest pigment nu elimină cianuri şi nu este carcinogen. Puterea sa reflectorizantă îl face un pigment foarte bun pentru zugrăvirea clădirilor. Acest pigment ar putea menţine temperatura scăzută în clădiri, prin reflectarea luminii infraroşii.

Chimistul Mas Subramanian a declarat într-un interviu recent că pigmentul a devenit foarte popular în rândul artiştilor datorită culorii sale vibrante şi a nivelului ridicat de durabilitate.