Home » Știință » Un nou avertisment al lui Stephen Hawking în legătură cu extratereştrii

Un nou avertisment al lui Stephen Hawking în legătură cu extratereştrii

Publicat: 27.09.2016
Omenirea ar trebui să fie precaută atunci când caută să ia contact cu civilizaţiile extraterestre, a avertizat din nou Stephen Hawking.

În 2010, faimosul astrofizician a spus că inteligenţii extratereştri ar putea fi jefuitori ce străbat cosmosul în căutarea de resurse pentru pradă şi planete, pentru a cuceri şi coloniza.

El reaminteşte concept de bază în „Locurile preferate ale lui Stephen Hawking”, un nou documentar valabil prin intermediul serviciului de video CuriosityStream.

„Într-o zi, am putea primi un semnal de la o planetă ca aceasta”, a spus Hawking în documentar, referindu-se la o planetă străină potenţial locuibilă, cunoscută sub numele de Gliese 832c.” Dar noi ar trebui să fim precauţi atunci când ne gândim să răspundem înapoi. Întâlnirea cu o civilizaţia avansată ar putea fi ca întâlnirea dintre nativii americani şi Columb. Acea întâlnire nu a avut un impact tocmai pozitiv, a mai spus astrofizicianul.

Unii astronomi cred că precauţia de care dă dovadă Hawking este nejustificată. Orice civilizaţie extraterestă suficient de avansată pentru a ateriza pe Pământ ar şti cu siguranţă de existenţa oamenilor prin intermeniul semnalelor de radio şi de televiziune pe care umanitatea le trimite în spaţiu încă din anul 1900.

Această problemă este doar o mică parte din „Locurile preferate ale lui Stephen Hawking”, documentarul de 26 de minute ce îl prezintă pe omul de ştiinţă navigând prin cosmos cu ajutorul unei nave spaţiale numită „S.S. Hawking” şi făcând cinci opriri.

Hawking observă Big Bang-ul şi felul cum a apărut universul, vizitează gaura neagră din centrul Călii Lactee, călătoriile spre Gliese 832c şi drumul lui Saturn în propriul sistem solar al Pământului. La final, face o ultimă oprire în Santa Barbara, California, loc pe care Hawking îl numeşte „casa mea departe de casă.”

„În 1974, Caltech [Institutul de Tehnologie din California] mi-a oferit un loc de muncă în California”, spune englezul Hawking în documentar. „Am acceptat imediat oportunitatea. La lumina soarelui, cu tânăra mea familie, era o lume departe de cerul cenuşiu din Cambridge (Anglia). Am călătorit în toată lumea, dar nu am mai găsit nicăieri un loc asemănător.”