Home » Știință » Cum va fi distrus Pământul? Experţii au descoperit o stea asemănătoare cu Soarele care oferă detalii despre viitorul planetei Terra

Publicat: 12.12.2016
Peste cinci miliarde de ani, Soarele va fi de sute de ori mai mare decât este în prezent, astfel înghiţind plantele Venus şi Mercur, înainte de a muri la două milioane de ani mai tâziu la fel ca oricare stea albă pitică. Afirmaţiile fac parte dintr-un studiu recent publicat în Astronomy and Astrophysics.

Astronomii au utilizat un telescop radio puternic pentru a observa steaua L2 Puppis. Acum cinci miliarde de ani, steaua era similară cu Soarele din prezent. Însă, acum este o stea roşie gigantică aflată în ultima fază a evoluţiei stelare.

Profesorul Leen  Decin, din cadrul Institutului de Astronomie Leuven, afirmă: ,,Cinci miliarde de ani de acum, în viitor, Soarele va deveni o stea gigantică roşie, de sute de ori mai mare decât mărimea sa actuală. De asemenea, Soarele va experimenta o pierdere considerabilă a masei, prin intermediul unui vânt stelar puternic. Produsul final al evoluţiei sale, la şapte miliarde de ani de acum, va fi o planetă albă pitică. Dar soarta planetei Pământ este încă incertă.”

Pentru a descoperi o posibilă dovadă a ceea ce va avea loc în viitor, experţii au observat steaua L2 Puppis aflată la 208 ani lumină de Pământ, care în termenii astronomiei înseamnă că este în apropiere. Analiza a fost realizată prin intermediul radio-telescopului ALMA, care este alcătuit din 66 de antene radio care puse la un loc formează un telescop gigantic cu un diametru de 16 kilometri.

Cercetătorii au detectat un obiect care orbitează în jurul stelei gigantice, la 300 de milioane de kilometri de L2 Puppis, de două ori distanţa dintre Soare şi Pământ.