Home » Știință » Un nou studiu rescrie tot ce se ştia despre lepră, plaga menţionată şi în Biblie care încă mutilează popoare

Publicat: 28.08.2017
Într-un studiu publicat în jurnalul Cell, Lalita Ramakrishnan, profesor în cadrul departamentului de medicină de la Universitatea Cambridge, împreună cu colegii săi, a ajuns la concluzia că boala apare ca rezultat al unei tulburări a sistemului imunitar.

Boala extrem de dureroasă, care desfigurează, nu se comportă ca o infecţie tradiţională aşa cum se credea până acum, ci efectele care includ distrugerea ţesuturilor de la suprafaţă sunt din cauza sistemului imunitar, care face organismul să se „mănânce” pe sine, scrie Seeker.

Altfel spus, lepra acţionează ca un cal troian care are controlul asupra sistemului imunitar. „Se credea că deteriorarea nervilor apare din cauza invaziei bacteriilor în celulele nervoase. Am arătat că acesta nu este cazul – bacteria orchestrează totul cu ajutorul sistemului imunitar al corpului, precum un cal troian”, precizează Ramakrishnan.

Descoperirea poate duce la noi abordări în tratarea bolii de care, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, suferă anual 175.000 de oameni, majoritatea provenind din ţările sărace.

Studiul a putut observa acţiunea bacteriei „în direct”, scoţând la iveală că celulele sistemului imunitar al peştilor folosiţi în experimente au consumat bacteria dar fără să o omoare. Apoi, bacteria a atacat mielina, substanţa care protejează neuronii. Totuşi, neuronii au fost lăsaţi intacţi, dar infecţia a dus la deturnarea sistemului imunitar, care în ultimă instanţă a afectat mitocondria celulelor, componenta care transformă nutrienţii în energie.

Bacilul leprei e capabil de o adevărată „alchimie biologică”

Care este cea mai veche boală infecţioasă a omului?

De ce a dispărut lepra din Europa? Oamenii de ştiinţă au aflat răspunsul