Home » Știință » GALERIE FOTO. Frumuseţea lui Jupiter a putut fi văzută pentru prima dată la rezoluţie mare. Misiunea Juno a NASA a realizat cele mai spectaculoase imagini cu gigantul gazos de până acum

Publicat: 10.01.2018
Sonda spaţială Juno de un miliard de dolari a completat a zecea orbită în jurului lui Jupiter pe 16 decembrie. Aceasta s-a apropiat relativ aproape de gigantul gazos, realizând noile imagini cu instrumentul JunoCam, deplasându-se cu o viteză de 209.000 km/h.

Durează ceva până ce imaginile sunt primite pe Terra, dar, după cum se vede în galeria foto de mai jos, merită aşteptarea.

Ultimele imagini arată, la o rezoluţie mare, trăsături specifice ale lui Jupiter, cum ar fi furtuni şi nori extrem de denşi şi învolburaţi.

Science Alert notează că cercetătorii de la NASA şi Southwest Research Institute au urcat imaginile pe site-urile lor la sfârşitul lui decembrie, apoi au fost prelucrate, adăugând culori, fiind, în această formă, numai bune pentru calendar.

NASA a lansat sonda Juno în 2011 şi a durat aproape cinci ani ca aceasta să ajungă la gigantul gazos.

Juno completează o orbită (numită perijove) la fiecare 53,5 zile terestre, la o distanţă totuşi semnificativă de planetă, întrucât câmpul magnetic al acesteia poate afecta electronicele navei spaţiale.

În afară de frumuseţea evidentă a imaginilor, acestea au şi un scop ştiinţific. Cercetătorii doresc să înţeleagă forma bizară a norilor de la poli. Unele furtuni văzute pe Jupiter sunt chiar mai mari decât diametrul Terrei.

Încă este destul timp pentru cercetări ştiinţifice, pentru că misiunea Juno mai are câţiva ani până când, într-un final, membrii echipei vor prăbuşi controlat sonda în Jupiter pentru a evita prăbuşirea pe satelitul Europa, care are un ocean şi care poate găzdui viaţă.

Jupiter ar putea fi o planetă mult mai veche decât se credea anterior