Home » Știință » Un nou compus a reuşit să inverseze îmbătrânirea celulelor

Un nou compus a reuşit să inverseze îmbătrânirea celulelor

Publicat: 13.08.2018
În cadrul unui studiu de laborator asupra celulelor endoteliale, ce se află în interiorul vaselor de sânge, cercetătorii au testat un compus realizat pentru atacarea mitocondriilor.

În cadrul probelor utilizate în studiu, numărul celulelor senescente (celule ce s-au deteriorat sau au încetat să se mai dividă) a fost diminuat cu 50%. Conform Science Daily, echipa din cadrul Universităţii din Exeter a mai identificat doi factori ce joacă un rol important în modul şi momentul în care celulele endoteliale devin senescente.

Descoperirea creşte şansele dezvoltării unui nou tratament atât pentru vasele sanguine, ce devin mai rigide cu trecerea timpului, cât şi pentru probleme precum infarctul sau atacul cerebral. „În timp ce corpul uman îmbătrâneşte, în el se acumulează celule senescente ce nu funcţionează la fel de bine precum cele tinere. Acesta nu este doar un efect al îmbătrânirii, ci motivul pentru care îmbătrânim. Compusul dezvoltat în Exeter are capacitatea să distrugă mecanismul prin care apare îmbătrânirea celulelor”, a declarat profesorul Lorna Harries din cadrul Universităţii din Exeter.

„De obicei, credem că afecţiunile asociate vârstei înaintate precum cancerul, demenţa sau diabetul au o cauză unică, însă au la bază două mecanisme comune. Cercetarea se axează pe aceste mecanisme, iar descoperirile ar putea duce la crearea unor noi terapii în viitor. De asemenea, ar putea fi baza unei noi generaţii de medicamente împotriva îmbătrânirii”, a adăugat ea.

Harries a declarat că scopul studiului este de menţinere a oamenilor sănătoşi pentru o lungă perioadă de timp. În cadrul testelor au fost utilizate substanţe chimice noi care atacau gena SRSF2 sau HNRNPD, ce determină modul şi momentul în care celulele noastre încep să se schimbe. Specialiştii au testat trei compuşi dezvoltaţi de Universitatea din Exeter. Fiecare dintre ei a dus la o scădere de 40-50% a numărului de celule senescente din vasele sanguine. Compuşii au fost dezvoltaţi pentru a transmite cantităţi de hidrogen sulfurat gazos către celulele mitocondriale, ce ajutau celulele deteriorate să genereze „energia” necesară supravieţuirii.